تاریخ انتشار: ۱۵:۴۵ - ۱۷ آذر ۱۳۹۷
رئیس اتحادیه میوه و سبزی؛

ایجاد ثبات در بازار میوه شب یلدا با هماهنگی تعزیرات+ قیمت انواع میوه

رئیس اتحادیه میوه و سبزی از رکود و آرامش حاکم بر بازار خبر داد و گفت: جلسات متعددی را با همراهی سازمان تعزیرات، وزارت صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف ایران و تهران برای هماهنگی و ایجاد و ثبات قیمت ها در شب یلدا داشته ایم.

ایجاد ثبات در بازار میوه شب یلدا با هماهنگی تعزیرات+ قیمت انواع میوه

رویداد۲۴ اسدالله کارگر اظهار کرد: هدف ما این است تا تمامی اقشار جامعه در شب یلدا که سنت و آیین دیرینه است بتوانند این شب جشن بگیرند و تمام تلاشمان را برای کنترل قیمت‌ها و عرضه کافی میوه و مرکبات به بازار خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: تلاش کرده ایم برای عرضه میوه‌های پر استقبال شب یلدا مانند هندوانه وانار عرضه به میزان کافی داشته باشیم تا از افزایش قیمت آن جلوگیری شود و همه اصناف باید دست به دست هم دهند تا مردم بتوانند خریدشان را انجام دهند.

کارگر درباره آخرین تحولات بازار میوه وصیفی اظهار کرد: در حال حاضر نرخ هر کیلو انار را ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۹ هزار تومان است و قیمت هر کیلو انگور بی دانه زرد ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۷ هزار، انگور بی دانه قرمز ۵ تا ۱۱ هزار، پرتقال جنوب ۴ تا ۹ هزار، پرتقال شمال یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰، خرمالو شمال ۲ تا ۵ هزار، خرمالو کن ۴ تا ۹ هزار، بِه ۳ تا ۸ هزار، هندوانه ۸۰۰۰ تا یک هزار و ۶۰۰، خربزه ۲ تا ۵ هزار، خیار بوته‌ای ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار و ۵۰۰ و خیار گلخانه ۳ تا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان است.

کارگر با اشاره به نرخ سایر میوه‌ها در بازار گفت: هم اکنون هر کیلو موز با نرخ ۹ تا ۱۲ هزار، سیب گلاب پاییزه ۴ تا ۷ هزار، سیب لبنانی زرد ۴ تا ۷ هزار، سیب لبنانی قرمز ۳ تا ۹ هزار، کیوی ۴ تا ۸ هزار، گریپ‌فروت تو سرخ ۳ تا ۵ هزار و ۵۰۰، لیموشیرین از ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار، نارنگی انشو ۳ تا ۵ هزار و‌۵۰۰ و نارنگی یافا از از ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزارتومان در میدان عرضه می‌شود.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران افزود: برای عرضه میوه در شب یلدا کمبودی در عرضه نداریم.

منبع: تسنیم
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان