تاریخ انتشار: ۱۳:۴۶ - ۲۸ آذر ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۷ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

مجلس حاضر به تقبیح رفتار نماینده سراوان نیست/ ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه عذرخواهی از یک نماینده!

گمرک ایران هم در ادامه سریال عذرخواهی نهاد‌های رسمی بخاطر درگیری نماینده سراوان، بیانیه‌ای صادر کرده و از او بابت اتفاقی که در کمرگ افتاده عذرخواهی کرده است!
مجلس حاضر به تقبیح رفتار نماینده سراوان نیست/ ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه عذرخواهی از یک نماینده!
رویداد۲۴ صبح روز گذشته جلسه غیرعلنی مجلس تشکیل شد؛ جلسه‌ای نه برای رسیدگی به مشکلات کارگران هفت تپه، نه برای کارگران گروه ملی فولاد، نه برای نارضایتی‌ها از افزایش قیمت بنزین یا رسیدگی به معیشت مردم در مشکلات اقتصادی. جلسه‌ای غیر علنی برای بررسی چگونگی حمایت از نماینده‌ای که در یکی از ادارات سراوان به کارمند حراست توهین می‌کند! عجیب آنکه این جلسه در حالی برگزار می‌شود که همزمان در استان محمد باسط درازهی چهار دختر دانش آموز آتش گرفتند و سه نفر از آنها به خاطر نداشتن یک بخاری معمولی در مدرسه جان باختند.
 
نمایندگان مجلس یک به یک از درازهی حمایت کردند و وزیر اقتصاد هم پس از تهدید به استیضاح به صف عذرخواهان از نماینده توهین کننده پیوست. عجیب نبود که بعد از دژپسند گمرک جمهوری اسلامی هم در این صف قرار بگیرد و ابراز تاسف کند.

در ویدئویی از نشست غیرعلنی مجلس شورای اسلامی درباره موضوع هتاکی نماینده مجلس منتشر شد، نماینده مجلس حاضر نیست رفتار خود را بپذیرد.
 
در جلسه غیرعلنی مجلس نماینده سراوان می‌گوید اگر رئیس گمرک و کارمند برکنار نشود، از مجلس استعفا می‌کند و به دانشگاه بازمی‌گردد. یکی از کاربران فضای مجازی درباره مدرک تحصیلی درازهی تحقیقی انجام داده و مدعی شده «این نماینده از یک دانشگاه ناشناخته مدرک فوق لیسانس زبان دارد.» اگر نتیجه تحقیق را بپذیریم، این سوال را باید پرسید که درازهی به کدام نهاد علمی و تحقیقی قرار است بازگردد و اساسا سابقه او در تحقیقات علمی که از آن با نماد «گچ و تخته دانشگاه» یاد می‌کند، چیست؟

یک نماینده مجلس به خبرنگار رویداد۲۴ گفته برخی نمایندگان در جلسه خصوصی از محمد باسط درازهی به خاطر رفتارش گلایه کرده‌اند اما قرار بر آن شده که در مصاحبه‌ها از این نماینده حمایت کنند. تا کنون به جز محمد قسیم عثمانی نماینده بوکان که گفته «۴ دانش آموز در زاهدان سوختند و ما برای نماینده سراوان جلسه غیرعلنی می‌گذاریم» هیچ نماینده‌ای رفتار محمد باسط درازهی را تقبیح نکرده است.

 
علی لاریجانی در جلسه غیرعلنی مجلس به جای صحبت درباره اصل موضوع و توهین نماینده مجلس، نسبت به «انتشار» این ویدئو در سطح جامعه، بسیار ناراحت است و در این جلسه می‌گوید: این کلیپ را چه کسی پخش کرده؟ اگر حراست (گمرک) پخش کرده که آقای دژپسند باید برخورد جدی کند، چون این شوخی نیست.
 
به گزارش رویداد۲۴ پیش از این ویدئویی از درگیری نماینده سراوان با یکی از کارکنان کمرگ استان حوزه انتخابیه‌اش در فضای مجازی دست به دست شد. در این ویدئو نماینده مجلس به کارمند گمرک توهین لفظی کرده و این کارمند با اشاره به درازهی خطاب به سایر ارباب رجوعان کمرگ اعلام می‌کند این فرد نماینده مجلس است. با اعلام سمت محمد باسط درازهی، یکی از افراد حاضر در سالن انتظار کمرگ، نماینده مجلس را از سالن بیرون می‌کند.

درازهی پس از انتشار فیلم این واقعه در یک پیام ویدئویی که از خود منتشر کرده، گفته او در سخنان خود از این عبارت «در فیلمی که من منتسب شده» استفاده می‌کند، یعنی درازهی حتی حاضر نیست بپذیرد این سخنان مربوط به اوست. این کلیپ توسط افراد مغرض پیرو یک درگیری و مشاجره بین او و یک ارباب رجوع بعد از حدود ۴۵ دقیقه معطلی در محل گمرک ایران و به تحریک یکی از پرسنل گمرک صورت گرفته است. مضمون پیام ویدئویی اینگونه است: «افراد مغرض» با «ترفندهای کامپیوتری» و «همگام سازی کلمات» «تحریکات بیرونی» کرده‌اند تا به «قوم بلوچ» و «اهل تسنن» اهانت شود!

در فیلم منتشر شده نشانه‌ای از توهین قومیتی یا مذهبی به چشم نمی‌خورد و به خصوص با توجه به اینکه کارمند یاد شده خود اهل تسنن بوده، ادعای توهین مذهبی و قومیتی دور از ذهن به نظر می‌رسد.

یکی از کارکنان گمرک که درخواست کرد نامش برده نشود، در مورد فیلم منتشره از یک نماینده مجلس هنگام ورود به ساختمان گمرک در خیابان بهشتی تهران و درگیری با یک ارباب رجوع، چنین توضیح داده است: کارمند گمرک که در فیلم منتشر شده در فضای مجازی اجازه ورود بدون هماهنگی را به نماینده مجلس نمی‌دهد، هیچگونه سابقه سوئی در مدت خدمت در گمرک نداشته و اتفاقاً خودش از شهروندان اهل تسنن ترکمن صحرا در استان گلستان است و ادعای نماینده مذکور مبنی بر توهین به اهل تسنن از سوی این کارمند و قومیتی جلوه دادن این بحث و درگیری نمی‌تواند واقعیت داشته باشد.
 
سایت اعتدال در بررسی که نسبت برگزاری جلسه انجام داده، نوشته است «در این دو روز فقط صحن مجلس یک ساعت کاری (۴۰ دقیق روز گذشته و ۲۰ دقیقه امروز) خود را به این موضوع اختصاص داد با احتساب هر دقیقه ۲۵ میلیون تومان هزینه برای برگزاری جلسات مجلس حدود ۱/۵۰۰/۰۰۰/۰۰۰ تومان هزینه بر کشور وارد کرده است این بدون احتساب زمان تلف شده هیات نظارت بر رفتار نمایندگان می‌باشد که با حضور نایب رییس اول مجلس، وزیر اقتصاد و تعدای از نمایندگان تشکیل شده است.»
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
2
2
حکومت باید محکوم شود به خشونت و جنگ افروزی و رفتارهای ضد بشری
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
0
5
این نماینده درگمرک چکارداشت ؟چرا نمیگوید به جه منظوربه گمرک رفته ؟ چرا مسئول گمرک حاضر به دیدار بااونبوده ؟ شایدخواسته ای شخصی داشته وباید مثل دیگر ارباب رجوع ها به انتظار می نشست اگر برای پیگیری مسئله حوزه انتخابیه اش رفته بودکه دربوق وکرنا میکرد.
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
0
3
ای آقا برای کار رفیقش میخواسته وارد گمرک بشه و برای تمدید ضمانت نامه یک وارد کننده بزرگ خودرو واسطه بشه. اولا باید از مجلس اخراج بشه و ثانیا قوه قضاییه رسیدگی بکنه. و اگر مجلسی ها از او حمایت کنند به این معناست که خودشون هم به همین کار مشغولند.
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
0
2
مجلس حاضر نیست رفتار ناشایست نماینده سراوان را تقبیح کند ، چون اغلب حضرات از این رفتارها دارند و این یکی با بدشانسی مواجه و علنی شده است.
خرمدین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
0
1
نماینده سراوان با یک نفر دلال به گمرک رفته تا کالاهای قاچاقش را آزاد کند .
کارمند گمرک وظیفه اش را انجام داده . حق هر کارمند کار درست توبیخ و اخراج است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۳۰
1
0
نباید کارمند سمت وی رابه مراجعه کنندگان می گفت چون اگرارباب رجوع دشمن بود به راحتی می توانست به نماینده ملت آسیب برساند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۳۰
0
1
نباید کارمند سمت وی رابه مراجعه کنندگان می گفت چون اگرارباب رجوع دشمن بود به راحتی می توانست به نماینده ملت آسیب برساند.
نظرات شما
پیشخوان