تاریخ انتشار: ۱۹:۵۱ - ۳۰ آذر ۱۳۹۷

آمریکا خطاب به شورای امنیت: به نابودی داعش در سوریه پایبندیم

آمریکا خطاب به شورای امنیت سازمان ملل گفت: به "نابودی دائم" داعش در سوریه پایبند است و به اقدام در راستای خروج نیرو‌های تحت پشتیبانی ایران در این کشور ادامه می‌دهد. رادنی هانتر، دیپلمات آمریکایی و هماهنگ‌کننده سیاسی هیئت نمایندگان آمریکا در سازمان ملل در نشست شورای امنیت به تصمیم ترامپ اشاره‌ای نکرد.
 رویداد۲۴ این بیانات در ادامه تصمیم غافلگیرکننده دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا برای آغاز خروج کامل نیرو‌های آمریکایی از سوریه مطرح شد. ترامپ روز چهارشنبه اعلام کرد که نیرو‌های آمریکایی در ماموریت خود برای شکست داعش موفق شده‌اند.

این تصمیم انتقادات شدید برخی از جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها و نگرانی متحدان خارجی را به دنبال داشته است.

رادنی هانتر، دیپلمات آمریکایی و هماهنگ‌کننده سیاسی هیئت نمایندگان آمریکا در سازمان ملل در نشست شورای امنیت به تصمیم ترامپ اشاره‌ای نکرد.

هانتر در این جلسه گفت: آمریکا به نابودی دائم داعش و گروه‌های تروریستی دیگر در سوریه و سراسر جهان متعهد می‌ماند. ما از تمام ابزار‌های قدرت ملی خود برای اقدام در راستای خروج نیرو‌های تحت حمایت ایران (از سوریه) استفاده خواهیم کرد.

وی افزود: ما به همکاری با متحدان خود برای مبارزه با تروریسم ادامه می‌دهیم. آمریکا همچنین با کشور‌های همفکر خود، سازمان ملل و اپوزیسیون سوریه برای دستیابی به پایان دیپلماتیک این درگیری همکاری خواهد کرد.

فرانسوا دلاتر، سفیر فرانسه در سازمان ملل به شورای امنیت گفت، ارزیابی پاریس در این باره این است که داعش همچنان تهدیدی برای منطقه شام محسوب می‌شود.

دلاتر اظهار کرد: طی هفته‌های پیش‌رو فرانسه با بررسی دقیق از امنیت شرکای آمریکا از جمله نیرو‌های دموکراتیک سوریه اطمینان حاصل می‌کند.

وی افزود: مهم است که آمریکا حفاظت از مردم شمال شرق سوریه و ثبات در این منطقه را در نظر داشته باشد تا از عدم ظهور دوباره تروریست‌ها و بروز تراژدی انسانی دیگری مطمئن شود.

کارن پیرس، سفیر انگلیس در سازمان ملل نیز در جلسه شورای امنیت گفت: ما نباید از تهدید داعش غافل شویم، حتی حالا که قلمرویی را در دست ندارند.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان