تاریخ انتشار: ۱۴:۵۰ - ۰۱ دی ۱۳۹۷
رئیس کمیسیون عمران مجلس:

هواپیمای روسی مناسب آب و هوای ایران نیست

رئیس کمیسیون عمران مجلس با اعلام این‌که نیمی از ناوگان هوایی مسافری کشور در نقطه بحرانی قرار دارد بر ضرورت برنامه‌ریزی برای نوسازی این ناوگان تاکید کرد و گفت:‌هواپیمای روسی متناسب آب و هوایی ایران نیست.

هواپیمای روسی مناسب آب و هوای ایران نیست

رویداد۲۴ محمدرضا رضایی کوچی با اشاره به حجم بالای فرسودگی صنعت هوایی کشور اظهار کرد: در شرایط کنونی مسئله فرسودگی هواپیما‌های مسافربری یکی از دغدغه‌ها و مسائل مهم در عرصه صنعت هوایی کشور است و این موضوع قطعا باید جزء اولویت‌های اصلی مسئولان قرار داشته باشد.

وی با اعلام اینکه امروز ۵۰ درصد از هواپیما‌های ناوگان هوایی کشور در شرایط بحرانی قرار دارند، افزود: در چند سال گذشته با انعقاد قرارداد با شرکت‌های خارجی مانند ایرباس و بوئینگ، تعدادی (۱۶ فروند) هواپیما‌های نو به ناوگان هوایی کشور تزریق شد، اما قطعا این میزان رضایت بخش نبوده و باید تعداد بیشتری هواپیما خریداری شود.

وی تصریح کرد: امروز میانگین عمر ناوگان هواپیمایی کشور بالای ۲۰ سال است و این یک مسئله جدی و زنگ خطری است که مسئولان باید در جهت رفع آن حرکت کنند، چون در شرایط کنونی هزینه بالایی صرف نگهداری هواپیما‌ها می‌شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به کاهش پرواز‌های داخلی دلیل آنرا فرسودگی ناوگان هوایی دانست و اظهار کرد: این موضوع موجب شده که بخشی از هواپیما‌ها قادر به پرواز کردن نباشند و این مسئله مشکلاتی مانند تأخیر در پرواز و کاهش پرواز‌های داخلی را به دنبال دارد.

رضایی کوچی افزود: مسئولان سازمان هواپیمایی و وزارت راه و شهرسازی باید برای نوسازی ناوگان و خرید هواپیما، راه حل درستی را بیاندیشند، چون در چند ماه اخیر موضوع خرید هواپیما‌های روسی مطرح شده، اما به نظر من این هواپیما‌ها متناسب با وضعیت آب و هوایی و جغرافیایی کشور نیست.

وی گفت: در شرایط کنونی اولویت مسئولان برای نوسازی ناوگان هوایی باید خرید هواپیما‌های نو یا در حد نو باشد، این موضوع می‌تواند ناوگان کشور را تا چند سال از بروز مشکلات دور کند.

منبع: تسنیم
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: صنعت ، هواپیما ، ناوگان ، نوسازی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان