تاریخ انتشار: ۲۱:۳۴ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵

ایران بزرگترین اقتصاد جهانی خارج از سازمان تجارت جهانی است

رویداد۲۴-شانا به نقل از وزیر صنعت، معدن و تجارت نوشت: ایران بزرگترین اقتصادی جهانی خارج از سازمان جهانی تجارت (WTO) است و این در حالی است که ایران نخستین درخواست کننده پیوستن به این سازمان بوده که به دلایل سیاسی این درخواست رد شده است.

 محمدرضا نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز (شنبه، ٢٥ اردیبهشت ماه) در نخستین همایش بین المللی مدیریت صنعتی که در مرکز همایشهای رازی برگزار شد، افزود: اگر پایه مدیران ما صنعتی شود می توانند به مسائل فنی و مدیریتی اشراف داشته باشند. 

وی افزود: صنعت پیچیده ترین بخش مدیریت را می طلبد؛ زیرا با منابع مالی و انسانی و علمی سر و کار دارد. همچنین مدیر صنعتی باید به مسائل بازرگانی اشراف کامل داشته باشد.

وی افزود: مدیر صنعتی باید به کیفیت کالای تولیدی، مشتری محوری و محیط زیست حساس و خلاق و نوآور باشد. 

به گفته وی، مدیریت یعنی این که از منابع مالی، سرمایه انسانی و طبیعی به درستی بهره برداری کنیم. 

به گفته وزیر صنعت، ایران همزمان با کره جنوبی زمینه های صنعتی را آغاز کرد در حالی که حداقل دستمزد در این کشور آسیایی از ما کمتر بود؛ اکنون باید دید این کشور به لحاظ صنعتی به کجا رسیده است و ما در چه شرایطی قرار داریم. 

به گفته نعمت زاده، مدیران رشته های صنعتی باید دوره های کارآفرینی را طی کنند. 

وزیر صنعت، معدن و تجارت با یادآوری تجربه های سالهای آغازین انقلاب گفت: در صنعت پتروشیمی ٩٠ هزار دیپلمه را استخدام کردیم اما با یک دوره سه ماهه توانستیم آنان را به تکنسینهای ماهر تبدیل کنیم. 

در پایان این مراسم از مدیران برتر کشور در حوزه صنعتی قدردانی شد.

 

منبع: ایسنا
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان