تاریخ انتشار: ۲۰:۵۱ - ۰۸ دی ۱۳۹۷

نرخ تورم در آلمان زیر 2 درصد رسید

انتظار می‌رود نرخ تورم سالانه آلمان در سال ۲۰۱۸ نیز با کاهشی ۰.۶ درصدی به زیر ۲ درصد برسد.

نرخ تورم در آلمان زیر 2 درصد رسید

رویداد۲۴ نرخ تورم آلمان در ماه دسامبر به ۱.۷۰ درصد کاهش یافت که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهشی ۰.۶ درصدی داشته است. انتظار می رود نرخ تورم آلمان در سال ۲۰۱۸ نیز معادل ۱.۷ درصد باشد که کمتر از ۱.۹ درصدی است که پیشتر توسط تحلیل گران پیش بینی شده بود.

متوسط نرخ تورم آلمان در سال‌های ۱۹۵۰ تا ۲۰۱۸ برابر با ۲.۳۹ درصد بوده است که بالاترین رقم مربوط به اکتبر ۱۹۵۱ با ۱۱.۵۴ درصد و کمترین نرخ تورم نیز تورم منفی ۷.۶۲ درصدی ماه ژوئن سال ۱۹۵۰ بوده است.

به گفته اقتصاددانان، نرخ تورم مواد غذایی از ۳.۲ درصد ماه نوامبر به ۲ درصد در ماه دسامبر کاهش یافته است. تورم مواد غذایی نیز از ۹.۳ درصد به ۴.۸ درصد کاهش یافته است. شاخص بهای مصرف کننده در ماه دسامبر به ۱۱۲.۵۰ واحد افزایش یافته است که ۰.۱ بیشتر از ماه قبل است.

انتظار می‌رود رشد اقتصادی بزرگ ترین اقتصاد منطقه یورو و اروپا در پایان امسال به یکی از پایین ترین سطوح ثبت شده در چند سال اخیر کاهش یابد. در نظرسنجی رویترز از صاحبان صنایع بزرگ آلمانی، آن‌ها گفته‌اند انتظار ندارند اقتصاد وارد رکود شود اما انتظار دارند رشد اقتصادی در سال آینده به کمتر از ۱.۵ درصد برسد.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان