تاریخ انتشار: ۰۵:۰۰ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵

درخواست روسیه از کره شمالی

رویداد۲۴-وزارت خارجه روسیه خواستار اقدام کره شمالی در پایان دادن به توقیف یک قایق بادبانی با سرنشینی چند ورزشکار روسی شد.
  وزارت خارجه روسیه که صبح امروز (شنبه) اعلام کرده بود هنوز توضیحی از کره شمالی در باره این اقدام دریافت نکره است، با صدور بیانیه ای آزادی این ورزشکاران را در خواست کرد.
براساس اعلام این بیانیه، ورزشکاران که با یک قایق بادبانی بزرک از کره جنوبی راهی روسیه بودند، پس از توقیف در 80 کیلومتری سواحل کره شمالی از سوی نیروهای مرزبانی این کشور توقیف و به یک بندر منتقل شدند و نهادهای سیاسی روسیه در پیونگ یانگ برای ملاقات با توقیف شدگان و آزادی آنان تلاش می کنند.
یک شبکه تلویزیونی روسیه نیز اعلام کرد که کنسول کره شمالی در مسکو وعده داد که نگرانی از انتقال این افراد را به پیونگ یانگ منتقل خواهد کرد.
خبرگزاری روسیا سگودنیا امروز (شنبه) گزارش داد: ماموران کره شمالی قایق بادبانی الفین را که سرنشینان آن جمعی از ورزشکاران روسیه منطقه پریموریه در استان ولادی وستوک بودند، توقیف کرده اند.
توقیف این قایق که در آب های بین المللی دریای ژاپن توسط مرزبانان کره شمالی توقیف شد، می تواند نشانه ناخرسندی این کشور از مواضع مسکو در مقابل آزمایش های موشکی و نظامی پیونگ یانگ باشد که طولانی توقیف قایق بادبانی روسی، این فرضیه را بیشتر تقویت خواهد کرد.
روسیه در چهار سال گذشته همراه آمریکا و کره جنوبی به عنوان یکی از منتقدان اصلی برنامه های نظامی و آزمایش موشکی اتمی کره شمالی، ضمن درخواست توقف این اقدام ها، آن را غیرقابل قول داسته و همزمان و اکنش واشنگتن به این عملیات پیونگ یانگ در برنامه ریزی برای افزایش حضور نظامی خود در منطقه را نادرست و حتی تهدید آمیز خوانده است
منبع: ایرنا
برچسب ها: روسیه ، کره شمالی ، مسکو
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان