تاریخ انتشار: ۱۳:۰۶ - ۱۰ دی ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
اولتیماتوم مجلس به خودروسازان داخلی:

قیمت‌ها پایین نیاید، ممنوعیت واردات خودرو‌های خارجی لغو می‌شود

نایب رییس فراکسیون مستقلین مجلس ضمن تشریح جلسه این فراکسیون با وزیر صمت، گفت: در این جلسه نمایندگان تهدید کردند که اگر قیمت خودرو‌های داخلی پایین نیاید مجلس نسبت به لغو قانون ممنوعیت واردات خودرو‌های خارجی اقدام خواهد کرد.
قیمت‌ها پایین نیاید، ممنوعیت واردات خودرو‌های خارجی لغو می‌شود
رویداد۲۴ دیروز -یکشنبه- رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت به فراکسیون مستقلین مجلس رفت تا پاسخگوی دغدغه نمایندگان در این حوزه و به خصوص بخش خودرو باشد.

غلامعلی جعفرزاده‌ایمن‌آبادی، نایب رییس فراکسیون مستقلین مجلس در خصوص این جلسه به اقتصاد۲۴ گفت: در فراکسیون مستقلین مجلس با وزیر صمت چند موضوع را به بحث گذاشتیم. اول از همه از ایشان خواستیم که خودروسازان باید به تعهداتشان در قبال پیش فروش محصول خود پایبند باشند. متاسفانه خودروسازان ما محصول خود را در ماه‌های گذشته به مردم پیش فروش کردند، اما اکنون در قیمت محصول دبه درآوردند. پس از بیان این دغدغه، آقای رحمانی قول دادند که تمام تلاش خود را به کار ببندند تا خودروسازان محصول پیش فروش شده خود را با همان قیمت قبلی (زمان تعهد) به دست مشتری برسانند.

وی ادامه داد: از طرفی موضوع کاهش قیمت خودرو مطرح شد که آقای وزیر گفتند ما به دنبال این هستیم که تیراژ تولید را افزایش دهیم و در این راستا با محدودیت‌هایی روبرو هستیم، ولی گاهی تا دیروقت در جلسات حضور پیدا می‌کنیم تا این چالش را به حداقل برسانیم.

جعفرزاده افزود: در رابطه با افزایش قیمت‌ها از سوی ایران خودرو و سایپا هم که گفته می‌شود غیرقانونی بوده صحبت‌هایی به میان آمد که آقای وزیر از جلسات خود با مدیران این دو خودروساز گفت و اینکه در حال چانه‌زنی هستند که قیمت‌های این محصولات مجدداً به قبل برگردد، هرچند که نمایندگان تهدید کردند که اگر قیمت خودرو‌های داخلی پایین نیاید ما هم قانون ممنوعیت واردات خودرو‌های خارجی را برمی‌داریم.

آقای وزیر در حال چانه‌زنی هستند که قیمت‌های محصولات مجدداً به قبل برگردد، هرچند که نمایندگان تهدید کردند که اگر قیمت خودرو‌های داخلی پایین نیاید ما هم قانون ممنوعیت واردات خودرو‌های خارجی را برمی‌داریم

نماینده رشت تصریح کرد: برخی اعضای فراکسیون مستقلین از تنظیم بازار در تمام حوزه‌ها گله داشتند که آقای وزیر گفتند در هشت ماه اخیر، سه میلیون بازرسی انجام شده و متاسفانه خیلی‌ها درگیر تخلف در سیستم بازار هستند. آقای رحمانی حتی از نمایندگان خواستند که فرصتی را مهیا کنند تا ایشان در صحن مجلس آماده شوند و گزارش مبسوطی در خصوص آنچه در ماه‌های اخیر بر بازار گذشته را ارائه دهند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پایان خاطرنشان کرد: من معتقدم از آنجایی که آقای رحمانی در زمانی ریاست کمیسیون صنعت مجلس را به عهده داشته و در وزارت صمت هم، قائم مقام آقای شریعتمداری در امور تولید بوده، اکنون که وزیر شدند از تسلط لازم برخوردار هستند و شناخت خوبی از موضوعات دارند و این موضوع در بیان صحبت‌های ایشان مشهود است که امیدوارم با مدیریت آقای رحمانی در روز‌ها و ماه‌های آتی شاهد خبر‌های خوشی در این حوزه باشیم.
 
منبع: اقتصاد۲۴
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
0
0
اگه قدرت این کار را مجلس داشت حالا وضعیت خودرو در ایران به این شکل نبود پس الکی خودتان را شلوغ نکنید بذارید مردم بیچاره آشغالهای سایپا و ایران خودرو را به قیمت خودروهای اروپایی خریداری کنند
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان