تاریخ انتشار: ۱۸:۱۳ - ۱۰ دی ۱۳۹۷

مدیر درمان بیمارستان امام: وضعیت ۳ دانشجوی بدحال بهتر شد

مدیر درمان مجمتع بیمارستان امام خمینی با تاکید بر اینکه وضعیت ۶ دانشجوی سانحه دانشگاه آزاد که در بخش‌ای سی یو این بیمارستان بستری هستند روبه بهبود هستند گفت: خوشبختانه در حال حاضر هیچ بیمار بد حال و روبه فوت نداریم و دانشجویانی هم که در وضعیت کما بودند به زندگی برگشتند.

رویداد۲۴  دکتر گنجعلی خان به تشریح آخرین وضعیت دانشجویان سانحه واژگونی اتوبوس دانشگاه آزاد که در اورژانس مجتمع بیمارستانی امام خمینی بستری هستند، پرداخت و افزود: در حال حاضر وضعیت عمومی ۶ بیمار بستری شده در بخش‌ای سی یو این بیمارستان روز به روز رو به بهبود است و حتی وضعیت سه بیمار بد حال که در کما بودند نیز بهبود یافته و حال عمومی آن‌ها بهتر می‌شود. به گونه‌ای که این بیماران امکان برقراری ارتباط را دارند.

وی در ادامه تصریح کرد: روند درمانی بر روی مصدومان حادثه دانشگاه آزاد براساس تشخیص پزشک و آن گونه که وضعیت عمومی دانشجویان اجازه می‌دهد، انجام می‌گیرد و در حال حاضر این بیماران نیازی به جراحی اعصاب ندارند و باید جراحی ارتوپد بر روی آن‌ها انجام بگیرد که البته این جراحی نیز در زمانی انجام می‌گیرد که بیماران از نظر اعصاب مشکلی نداشته باشند و وضعیت سایر قسمت‌های بدن نظیر شکم نیز اجازه انجام این جراحی را بدهد. به طوری که روز گذشته دونفر از این دانشجویان مصدوم و امروز هم یکی از این دانشجویان جراحی شدند و به طور کلی روند درمان به تدریج در حال انجام است.

مدیر درمان بیمارستان امام همچنین یادآور شد: دو نفر از دانشجویان بستری در بخش‌ای سی یو این بیمارستان جزء بیماران بدحال بودند که خوشبختانه وضعیت آن‌ها نیز بهبود یافته است و به یقین می‌توانیم بگویم هیچ بیمار بدحال که وضعیت نگران کننده‌ای داشته باشد در بیمارستان امام نداریم، اما در خصوص زمان مرخص شدن این بیماران از بخش‌ای سی یو نمی‌توان اظهار نظر کرد و پزشک براساس حال عمومی آن‌ها تصمیم می‌گیرد.

گنجعلی خان با بیان اینکه این که هیچ دانشجوی مصدوم نقص عضوی نداریم، تاکید کرد: وضعیت دانشجویان بستری شده در بخش‌ای سی یو به گونه‌ای است که ممکن است در هنگام ترخیص عارضه‌هایی داشته باشند و آسیب‌هایی که به مغز یا بدن این بیماران وارد شده است، همچنان وجود داشته باشد؛ بنابراین این بیماران همواره درمعرض صدمه هستند چرا که بازگرداندن وضعیت سلول مرده مغزی و یا استخوان‌هایی که آسیب دیده‌اند به وضع سابق اندکی با مشکل مواجه است، اما به طور کلی ما بیمار بدحال در حال فوت نداریم و جای امیدواری برای بهبود همه بیماران وجود دارد.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان