تاریخ انتشار: ۱۳:۵۰ - ۱۳ دی ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
اختصاصی رویداد۲۴؛

هیچگونه کسر حقوقی برای نماینده سراوان اعمال نشده است/ شکایت نمایندگان از درازهی صحت ندارد

سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان می‌گوید با وجود اینکه گفته شده برای نماینده سراوان کسر از حقوق در نظر گرفته شده، اما این اطلاعات غلط است و این مورد برای محمد باسط درازهی لحاظ نشده است.

هیچگونه کسر حقوق و تذکری برای نماینده سراوان اعمال نشده است/ نمایندگان از درازهی شکایت نکرده‌اند

رویداد۲۴ محمد آیتی: درگیری نماینده سراوان با کارمند گمرک در روزهای گذشته خبر پر بازدید رسانه‌های کشور بود. افکار عمومی ضمن اینکه از رفتار او ابراز انزجار کرده بودند، علاقمند بودند بدانند مجلس با نماینده‌ای که توهین کرده و مدرک علمی جعلی داشته چه برخوردی خواهد کرد.

علیرضا سلیمی عضو هیات نظارت بر رفتار نمایندگان در روزهای گذشته خبر داده بود احتمال دارد برای درازهی «بند الف و ب» اعمال شود؛ یعنی تذکر شفاهی و کتبی به همراه درج در پرونده.

سلیمی گفته بود نماینده سراوان کسر حقوق هم خواهد داشت. اما اطلاعات جدیدی به خبرنگار پارلمانی رویداد۲۴ رسیده که برای درازهی کسر حقوق اعمال نشده است.

جلسه به درخواست لاریجانی بود، ربطی به هیات نظارت نداشت

محمدجواد جمالی‌نوبندگانی سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان به رویداد۲۴ خبر داده که خبر پیشین درباره پرونده درازهی اشتباه بوده است. آنگونه که جمالی گفته اولین جلسه‌ای که در این رابطه برگزار شده، اصلا جلسه هیات نظارت بر رفتار نمایندگان نبوده است؛ یک جلسه در سالن هیات رییسه مجلس با حضور وزیر اقتصاد، رییس سازمان گمرک، معاون پارلمانی رییس جمهور و بنده و آقای پزشکیان به عنوان اعضای هیات نظارت بر رفتار نمایندگان و آقای نعمتی و امیرآبادی از هیات رییسه و شخص آقای درازهی برگزار شد که این ترکیب جلسه، ترکیب اعضای هیات نظارت نبود.

او می‌گوید: این جلسه با دستور آقای لاریجانی، رییس مجلس شکل گرفت. در این جلسه، همه صحبت‌ها شنیده شد و سپس فیلم را نگاه کردیم و پس از آن جلسه اصلا پرونده مختومه نشده بود. به نظر می‌رسد این خبر استنباط آن خبرگزاری بود.

هیچ نمایند‌ه‌ای از درازهی شکایت نکرده است

جمالی نوبندگانی درباره خبر شکایت نمایندگان از درازهی گفته هیچ نمایند‌ه‌ای از آقای درازهی شکایت نکرده است. ضمن اینکه بنا بر قانون اگر قرار باشد پرونده نمایند‌ه‌ای در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان باز شود، یا باید شکایتی از سوی نمایند‌ه‌ یا نمایندگانی صورت بگیرد یا رییس مجلس چنین دستوری را برای پیگیری موضوع به ما بدهد. موضوع آقای درازهی هم جزو آن دسته پرونده‌هایی بود که با دستور رییس مجلس کار دنبال شد.

کسر از حقوق برای درازهی اعمال نشده است

سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان درباره رای صادره در خصوص آقای درازهی گفته برای این موضوع رای صادر نشده لذا خبر رای صادره از سوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان کسر حقوق، اشتباهی بوده که از سوی آن خبرگزاری خاص لحاظ شده است.

از جمالی نوبندگانی پرسیدیم چرا نتیجه تصمیم‌های هیات نظارت بر رفتار نمایندگان هیچگاه دقیق مشخص نمی‌شود؟ آیا به خاطر رودربایستی به پرونده‌ها رسیدگی نمی‌شود؟ او پاسخ داد: اختیارات ما، هم مشخص و هم محدود است و باید نسبت به همین اختیارات قانونی که داریم، تصمیم بگیریم. ما تاکنون پرونده‌هایی را هم داشتیم که بررسی کردیم و برای قوه قضاییه فرستادیم و در عجبم که عد‌ه‌ای فکر می‌کنند تلاش‌های این هیات خروجی ندارد.

نماینده فسا در پایان در رابطه با اینکه چرا هیات نظارت بر رفتار نمایندگان به خاطر اظهارنظر آقای کریمی‌قدوسی که خیلی‌ها را برانداز قلمداد کرد و آقای قاضی‌پور که با خبرنگاری ضرب و شتم داشت وارد عمل نشد، گفت: در رابطه با موضوع آقای کریمی‌قدوسی هیچ شکایتی به دست ما نرسید و در موضوع آقای قاضی‌پور هم، آقای پزشکیان گفتند من با آن خبرنگاری که با او برخورد شده بود صحبت کردم و رضایتش را گرفتم.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
mm
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
0
0
نماینده سراوان مشت نمونه خربار است
نظرات شما
پیشخوان