تاریخ انتشار: ۰۹:۴۱ - ۱۵ دی ۱۳۹۷
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس؛

ارز نیمایی با مقداری نوسان نرخ واقعی دلار است

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با بیان اینکه بازار ارز به سمت ثبات نرخ‌ها در حرکت است، گفت: نرخ ارز نیمایی با مقداری نوسان می‌تواند قیمت واقعی دلار باشد.

ارز نیمایی با مقداری نوسان نرخ واقعی دلار است

رویداد۲۴ حسینعلی حاجی دلیگانی با اشاره به وضعیت بازار ارز، افزود: عوامل مختلفی در ساماندهی ارزی موثر بوده، اما مهمترین اقدام بانک مرکزی توجه به رهنمود‌های مقام معظم رهبری و توصیه‌های ایشان در این حوزه بود است.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تغییر رئیس کل بانک مرکزی و عمل به رهنمود‌های رهبری به بهبود وضعیت بازار ارز و کسب موفقیت‌هایی در این زمینه منجر شده است، افزود: دلار در مسیر واقعی شدن نرخ خود قرار گرفته و به زودی تنش‌ها پایان می‌یابد.

وی در پاسخ به این سوال که نرخ دلار تا چه اندازه کاهش می‌یابد و به سطح واقعی خود نزدیک خواهد شد، تصریح کرد: نرخ ارز نیمایی با مقداری نوسان می‌تواند قیمت واقعی دلار باشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم در خصوص تک نرخی شدن ارز، گفت: اگر دولت کالا‌های اساسی که برای آن ارز ۴٢٠٠ تومان در نظر گرفته شده را تامین کرده و مابه تفاوت ارز ۴٢٠٠ تا ٨ هزار تومان را به نسبت سهم خانواده‌ها و هر کد ملی به حساب هر فرد ایرانی واریز کند و آن‌ها نیز بتوانند مبلغ را مدیریت کنند بهترین راهکار برای تک نرخی شدن ارز را پیگیری کرده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تاکید بر اینکه دولت باید با برنامه مداری در پی واقعی‌سازی نرخ‌ها حرکت کند، تصریح کرد: ساماندهی بازار ارز و سکه بازار‌های موازی را نیز به سمت ثبات نرخ‌ها هدایت خواهد کرد.

حاجی دلیگانی ادامه داد: ساماندهی نرخ ارز در ماه‌های اخیر از سوی بانک مرکزی با تغییر استراتژی نشان داد توجه به معنویات رهبری در هر حوزه‌ای می‌تواند راهگشا باشد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان