تاریخ انتشار: ۱۱:۰۴ - ۱۶ دی ۱۳۹۷

واکنش مدیر منطقه آزاد اروند به درگذشت تیمسار ضرغامی/ چرا از هزینه‌ ۴۰۰ میلیونی برای اسکله شهید مختاری چیزی نمی‌گویید؟

مدیرعامل منطقه آزاد اروند در واکنش به یادداشت یک پژوهشگر تاریخ گفت: نگارنده مطلب چرا از اختصاص ۴۰۰ میلیون تومان از محل بودجه سازمان منطقه آزاد اروند برای ساخت اسکله تفریحی به نام “شهید مختاری” حرفی به میان نمی‌آورد؟
واکنش مدیر منطقه آزاد اروند به درگذشت «تیمسار ضرغامی»/ چرا از هزینه‌ ۴۰۰ میلیونی برای اسکله «شهید مختاری» چیزی نمی‌گویید؟!
رویداد۲۴ روزنامه جمهوری اسلامی در یادداشتی به قلم مسعود فروزنده پژوهشگر تاریخ با انتقاد از رییس منطقه آزاد اروند نوشت: «حدود یک ماه پیش از آقای اسماعیل زمانی رئیس منطقه آزاد اروند تقاضا کردم از ۱۶۰ تکاوری که قصد دارند در دی‌ماه ۱۳۹۷ در خرمشهر گرد آیند دعوتی به عمل آورد و یک یا دو وعده شام، آن‌ها را میهمان کند و در مقام میزبان در جمعشان حضور یابد، اما این درخواست با امتناع ایشان روبه‌رو شد و از هزینه‌هایی که در این راه صرف می‌شود گله‌مند بود و به او گفتم هزینه یک یا دو وعده شام به شش یا هفت میلیون تومان هم نمی‌رسد، اما ایشان پاسخ منفی دادند و استدلالشان هم این بود که واقعا مشکل است و اگر این را بدهیم یک گروه دیگر مطالبه‌گر می‌شوند.»

در همین زمینه و در پاسخ به یادداشت امروز روزنامه جمهوری اسلامی، اسماعیل زمانی مدیرعامل منطقه آزاد اروند گفت: در پاسخ به آقای فروزنده که این ادعا‌ها را مطرح می‌کنند اولا باید گفت که مگر سازمان منطقه آزاد متولی تکریم تکاوران منطقه است که حال اینچنین انگشت اتهام را به سمت ما نشانه رفته است؟ ثانیا چرا از اختصاص ۴۰۰ میلیون تومانی که از محل بودجه سازمان منطقه آزاد اروند برای ساخت اسکله تفریحی به نام “شهید مختاری” و تبلیغات محیطی برای گرامیداشت تکاوران هزینه شد حرفی به میان نمی‌آورد؟ ما در سازمان منطقه آزاد اروند طبق عمل به مسئولیت‌های اجتماعی خود تجلیل از نام‌آوران را در برنامه خود گذاشته‌ایم و نیز این مبلغ را هزینه کردیم.

وی افزود: تبلیغات محیطی همایش تکریم تکاوران به عهده روابط عمومی سازمان و همچنین اسکان مسافران زیرنظر معاونت فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند انجام شد. همچنین به منظور پاکسازی محل همایش زیرپل خرمشهر، شهرداری خرمشهر دست به کار شد و تمام این عوامل برای گرامیداشت تکاوران خرمشهر صورت گرفت و بسیار تعجب می‌کنم که برخی از دوستان در فضای مجازی اینچنین می‌کنند و حاضرند به هرگونه انتقادات غیرکارشناسی متوسل شوند.

زمانی همچنین در واکنش به ارتباط دادن مرگ تیمسار ضرغامی با آنچه که «بی‌مهری» سازمان منطقه آزاد اروند واکنش خوانده شده، گفت: تیمسار ضرغامی درست ۱۰ روز پس از این همایش در اهواز فوت کردند و نمی‌دانم ارتباط فوت ایشان و منطقه آزاد اروند چیست که این مسئله دستاویری برای فرصت طلبان شده است تا از کاه کوه بسازند و از روزنامه دولتی بعید است که اینگونه عملکرد مدیران منطقه را به ناحق نادیده بگیرند.

یادداشتی که تکاوران را هم نگران می‌کند

از سوی دیگر سید غدیر رمضانی، دبیر همایش تکاوران منطقه آزاد اروند در جوابیه‌ای که در اختیار اقتصاد۲۴ قرار داده، در پاسخ به ادعا‌های نگارنده یادداشت روزنامه جمهوری اسلامی نوشته است: اگر جناب زمانی با درخواست شما برای شام به تکاوران موافقت نکرده است دلیلی برای رسانه‌ای کردن آن نیست، اما برای اطلاع شما منطقه آزاد اروند ضمن تلاش حمایتی برای اسکان و تبلیغات شهری، حدود ۴۰۰ میلیون تومان برای ساخت یک مجموعه به نام تکاوران با محوریت شهید تکاور محمد مختاری در زیر پل آزادی خرمشهر محل شهادت شهید مختاری هزینه کرده است. ضمن اینکه آقای زمانی به جناب موعود شمخانی دستور ساخت تندیس و قبر نمادین برای شهید مفقودالاثر تکاور در خرمشهر داده شده که وی طرح گرافیکی پیشنهادی آن را به دوستان تکاور سپرده است. همچنین جناب شمخانی شهردار آبادان را نیز مامور تهیه یک طرح با ابعاد وسیع در کنار یادمان شهید تندگویان آبادان کرده است. اینکه تکاوران در گذشته مظلوم و مهجور بوده اند درست است، اما اینکه اکنون مسئولان اقدام به جبران کرده اند قابل تامل است، پس شایسته است تلاش کنیم تا فضای همکاری را تلطیف کرده تا کار‌ها سامان یابد. در پایان به عرض می‌رسد که در بیست و پنج دوره همایش‌های قبل هم هیچگاه شان تکاوران اجازه نداده است که از هیچ ارگان و یا نهادی طلب شام و یا نهار کرده باشند و این یادداشت شما هم دوستان تکاور را نگران می‌کند”.


منبع: اقتصاد۲۴
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان