تاریخ انتشار: ۲۰:۴۱ - ۱۸ دی ۱۳۹۷

نوبخت: گلایه مردم درباره گرانفروشی‌ها را شنیده‌ام

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با یادآوری تخصیص ارز 4200 تومانی برای کالاهای اساسی، گفت: اقدام فروشندگان در محاسبه این کالاها با نرخ ارز در بازار آزاد غیرقابل قبول است؛ بنابراین نظارت‌ها تشدید می‌شود.

نوبخت: گلایه مردم درباره گرانفروشی‌ها را شنیده‌ام

رویداد۲۴ محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور اظهار داشت: دلیل اینکه از 21 میلیارد دلار منابع ارزی سال آتی، 14 میلیارد دلار با ارز 4200 تومانی برای واردات کالاهای اساسی و خوراکی منظور شده این است که اگر قیمت ارز هر نوع نوسانی داشته باشد، زندگی و مایحتاج مردم از نوسان ارز جدا شود.

وی تصریح کرد: ارز هر قیمتی پیدا کند قیمت کالاهای اساسی مورد نیاز مردم تغییر نمی یابد؛ قیمت ارز کالاهای اساسی 4200 تومان است.

گلایه مردم درباره گرانفروشی‌ها را شنیده‌ام

نوبخت با بیان اینکه گلایه مردم درباره گرانفروشی‌ها را شنیده‌ام، گفت: سازوکار لازم برای کنترل بازار از طریق سازمان های نظارتی تقویت می‌شود تا کنترل دقیق بر بازار کالاهای اساسی اعمال شود و نباید اینگونه باشد که از یک سو ارز ارزان اختصاص یابد و از سوی دیگر کالای گران به دست مردم برسد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: پیش‌بینی می شود ارز با نوسان قابل توجهی روبرو نشود، زیرا بانک مرکزی اقداماتی انجام داده و ثبات نسبی در بازار ارز ایجاد کرده است.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: نوبخت ، ارز ، بودجه
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان