تاریخ انتشار: ۲۱:۳۵ - ۱۸ دی ۱۳۹۷

سیب زمینی و هویج هم دُم درآوردند!

یک مقام مسئول گفت: قیمت اقلامی همچون سیب زمینی، چغندرقند، کلم و هویج نسبت به هفته گذشته افزایش یافته است.

سیب زمینی و هویج هم دُم درآوردند!

رویداد۲۴ اسداله کارگر رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران درباره آخرین تحولات بازار میوه و صیفی اظهار کرد: هم اکنون قیمت برخی اقلام همچون چغندرقند، سیب زمینی، کلم و هویج با نوسانات چشمگیری نسبت به هفته گذشته در بازار روبرو شده است.

وی با اشاره به اینکه افزایش قیمت این اقلام ارتباطی به گران فروشی ندارد، افزود: قیمت این اقلام در مبدا به دلایل نامعلوم ناشی از بی سر و سامانی بالا رفته است.

کارگر از ثبات حاکم بر بازار میوه خبر داد و گفت: هم اکنون قیمت هر کیلو پرتقال شمال یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار، پرتقال جنوب ۵ تا ۹ هزار، خرمالو شمال ۳ تا ۵ هزار، خرمالو کن ۵ تا ۹ هزار، ازگیل ۷ تا ۱۴ هزار، انار ۴ تا ۹ هزار، انگور شاهرودی ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۷ هزار، خربزه ۲ تا ۶ هزار و هندوانه یک هزار تا ۳ هزار تومان است.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی قیمت هر کیلو خیار گلخانه را ‌۲ تا ۴ هزار تومان اعلام کرد و گفت: همچنین قیمت هر کیلو خیار بوته‌ای یک هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار، سیب لبنانی زرد ۴ تا ۹ هزار، سیب‌ لبنانی قرمز ۳ تا ۸ هزار، کیوی ۴ تا ۹ هزار، گریپ فروت تو سرخ ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰، لیمو شیرین ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰، موز ۹ تا ۱۱ هزار و ۵۰۰، نارنگی بندری ۸ تا ۱۷ هزار، نارنگی یافا ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار و ۵۰۰، نارنگی انشو ۳ تا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان است.

وی نرخ هر کیلو لیموترش سنگی را ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: هر کیلو نارنج با قیمت یک هزار و ۲۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰، بادمجان قلمی ۴ تا ۵ هزار، بادمجان گلخانه‌ای ۴ تا ۸ هزار، پیاز زرد یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار، پیاز قرمز ۲ تا ۳ هزار، چغندر قند ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار، ترب سفید یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰، ترب سیاه یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ و سیب زمینی یک هزار و ۸۰۰ تا ۳ هزارتومان در میادین عرضه می‌شود.

کارگر با اشاره به نرخ سایر صیفی در بازار بیان کرد: قیمت هر کیلو گوجه فرنگی بوته‌ای ۲ تا ۴ هزار و ۵۰۰، گوجه فرنگی گلخانه ۴ تا ۸ هزار، لوبیا سبز ۳ تا ۵ هزار و ۵۰۰، هویج یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار، سیر خشک ۴ تا ۱۰ هزار، کاهو پیچ سالادی ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار، کاهو رسمی ۲ تا ۳ هزار، کلم بروکلی ۳ تا ۷ هزار، شلغم یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۷۰۰، کرفس یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار، فلفل تند ریز ۳ تا ۶ هزار، فلفل دلمه بند ۷ تا ۱۱ هزار و کدو حلوایی ۲ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان است.

وی قیمت هر کیلو سبزی جور (پلو، آش، قورمه) را ۲ تا ۳ هزار و سبزی خوردن را ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی در پایان از فراوانی میوه در بازار خبر داد و گفت: با توجه به افزایش عرضه نسبت به تقاضا پیش بینی می‌شود که نوسان خاصی در بازار رخ ندهد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان