تاریخ انتشار: ۱۲:۱۳ - ۲۲ دی ۱۳۹۷
رویارویی اژد‌های طلایی با کلین شیت و خط حمله ایران

۵ نکته مهم از دیدار ایران و ویتنام

تیم ملی ویتنام برای عبور از ایران مسیر دشواری را پیش رو دارد.
۵ نکته مهم از دیدار ایران و ویتنام
رویداد۲۴ تیم‌های ایران و ویتنام امروز با شرایط کاملا متفاوتی برابر هم به میدان خواهند رفت؛ اژد‌های طلایی پس از شکست ۳ بر دو مقابل عراق به دنبال زنده نگه داشتن شانس صعودش بوده و ایران هم با برتری پرگل مقابل یمن به سه امتیاز دیگر نیاز داشته تا صعودش را قطعی کند.

در ادامه به ۵ نکته مهم این بازی اشاره می‌کنیم:

۱) اولین رویارویی

تیم‌های بزرگسال ویتنام و ایران در هیچ یک از مسابقات آسیایی برابر هم قرار نگرفته‌اند و بدین ترتیب هیچ آماری از تقابل آن‌ها وجود ندارد. ایران تاریخ غنی در مسابقات جام ملت‌ها داشته و به سه عنوان قهرمانی در این تورنمنت دست یافته است. از سوی دیگر ویتنام تنها در سال‌های ۱۹۵۶ و ۱۹۶۰ به جمع چهار تیم برتر راه پیدا کرده و در سال ۲۰۰۷ هم به نیمه نهایی رسیده بود. با این حال این تیم با عنوان قهرمانی AFF Suzuki Cup به این مسابقات پا گذاشته و مدعی است که از گروه صعود کند.

۲) ویتنام نیازمند بهبود

ویتنام در سه بازی اخیر خود در بازی‌های آسیایی شکست خورده است و ۹ گل دریافت کرده و سه گل از آن در بازی عراق ثبت شده است. در مقابل، آن‌ها در دو بازی اول خود در سال ۱۹۵۶ موفق به شکست خوردن نشدند و فقط یک گل دریافت کردند. آن‌ها به برتری برابر ایران نیاز دارند تا حداقل برای صعود به دور بعدی به عنوان چهار تیم برتری که رتبه سوم مرحله گروهی را به دست آورده‌اند، برسند.


۳) عملکرد چشمگیر ایران

ایران به ۸ پیروزی متوالی در مرحله گروهی دست پیدا کرده و با برتری برابر ویتنام به رکورد بیشترین پیروزی متوالی می‌رسد. روی کاغذ این آمار برای ویتنام وحشتناک است و آن‌ها برای دست نیافتن شاگردان کارلوس کی روش به این آمار کار آسانی نخواهند داشت.

۴) رکوردی که ویتنام از دست داد

گلی که علی عدنان در دقیقه ۹۰ برای عراق به ثمر رساند ویتنام را از دستیابی به رکوردی جدید ناکام گذاشت. ویتنام در ۱۸ مسابقه گذشته خود شکست نخورده بود و آخرین شکست آن‌ها در دسامبر سال ۲۰۱۶ رقم خورده بود.

۵) ویتنام کلین شیت ایران را می‌شکند؟

تمایل ویتنام به برتری باید با گلزنی همراه باشد و آن‌ها پس از خط دفاعی ایران، علیرضا بیرانوند را به احتمال بسیار زیاد در مقابل خواهند داشت که در شش مسابقه مرحله گروهی اخیر جام ملت‌های آسیا گلی دریافت نکرده است و در ۸ بازی گذشته تنها یک گل وارد دروازه ایران شده است.
منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان