تاریخ انتشار: ۲۱:۴۷ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۷

چرا مبالغ واریزی سبد حمایتی آب رفته است؟

در حالی که طبق مصوبه 27 آبان، باید به حساب خانواده سه نفره ۲۵۰ هزار تومان واریز شود اما بررسی‌ها نشان می‌دهد برای بسیاری از آنها تنها ۲۰۰ هزار تومان یعنی مبلغ یک خانواده ۲ نفره واریز شده است.

رویداد۲۴ سهم ریالی سبد حمایت غذایی در مرحله اول برای هر خانوار یک‌نفره حدود ۱۵۰ هزار تومان و برای یک خانوار دونفره ۲۰۰ هزار تومان و برای یک خانوار سه‌نفره حدود ۲۵۰ هزار تومان و برای یک خانوار چهارنفره ۳۰۰ هزار تومان و برای یک خانوار ۵نفره و بیشتر ۳۵۰ هزار تومان خواهد بود.بسیاری از کاربران مشرق و سایر رسانه ها اعلام کرده اند که مبلغ واریزی به حساب آنها، عددی به غیر از اعداد اعلام شده است. برای مثال فردی که خانواده سه نفره داشته و باید ۲۵۰ هزار تومان به حسابش واریز می شده اعلام کرده که تنها ۲۰۰ هزار تومان یعنی مبلغ یک خانواده ۲ نفره به حساب وی واریز شده یا اینکه خانواده ای ۴ نفره هم ۲۰۰ هزار تومان دریافت کرده است. البته نظیر این فرد کم نبوده و افراد زیادی نسبت به مبلغ اعلام شده و مبلغ واریزی اعتراض داشته اند.

دسترسی دولت به حساب های بانکی؟
اما موضوع مهم دیگر در ارائه سبد حمایتی دولت این است که در مصوبه اخیر هیات وزیران و در بند ت ماده ۳ تاکید شده" سایر خانوارهای کم درآمد با درآمد ماهانه کمتر از ۳۰ میلیون ریال. به درخواست کتبی اشخاص موضوع این بند، پس از اجازه آنها به دسترسی وزارتخانه مذکور، به حساب های بانکی مربوط رسیدگی کنند." این یعنی اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با دریافت رضایتنامه از افراد به بررسی حساب های شخصی افراد می پردازند. آن هم برای ارائه سبد کالایی ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومانی.

این اتفاق در حالی رخ می دهد که معمولاً در این شرایط، یک فرم مشخص و ثابت در اختیار فراد متقاضی قرار می گیرد و آنها با پر کردن مشخصات فردی و قبول شرایط، آنرا تحویل ادارات می دهند. با این اوصاف، دیوار کوتاه آنهایی که حقوقشان زیر ۳ میلیون است و نیازمند بسته حمایتی هستند، مجبور می شوند زیر بار تبعات این ماجرا و بررسی هزینه بر و بی فایده کنترل حساب هایشان بروند اما آنهایی که حساب های میلیاردی دارند، یارانه می گیرند و مالیات کافی نمی دهند چنین اجبار و الزامی ندارند؛ دقیقاً دمیدن از سمت گشاد ماجرا!

چرا مبالغ واریزی سبد حمایتی آب رفته است؟

چرا مبالغ واریزی سبد حمایتی آب رفته است؟

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
انتشار فایل صوتی جدید چه تاثیری در آینده سیاسی محمدجواد ظریف خواهد داشت؟
پیشخوان