تاریخ انتشار: ۱۲:۲۹ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

جزئیاتی درباره سامانه پیامکی بسته حمایتی دولت/ پاسخگوی مورد نظر در دسترس نیست!

پس از فعال شدن سامانه کد دستوری تامین اجتماعی برای پیگیری دریافت بسته حمایتی برخی از شهروندان نتوانستند با این سامانه کار کنند، اعلام شماره تماس ۱۴۲۰، سامانه کد دستوری *۴*۴# را نیز دیگر راهکار پیگیری چرایی عدم واریز سبد حمایتی عنوان کرده بودند، سامانه‌ای که هیچگاه فعال نشد و شماره تماسی که تنها بوق اشغال می زند.

جزئیاتی درباره سامانه پیامکی بسته حمایتی دولت/ از سرگردانی

رویداد۲۴ بر اساس مصوبه سازمان برنامه و بودجه گروه‌های مختلفی مشمول دریافت سبد حمایتی و کمک هزینه معیشتی و جبرانی دولت قرار گرفتند.

سازمان تامین اجتماعی ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر بیمه شده دارد که حدود ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از آن‌ها کمتر از ۳ میلیون تومان درآمد دارند، با اجرای طرح همپوشانی مقرر شد تأمین اجتماعی به ۶ میلیون و ۱۵۰ هزار نفر بیمه شده و سرپرست خانوار که یارانه می‌گیرند بسته حمایتی پرداخت کند که در همین خصوص سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها ۱۴۵۰ میلیارد تومان به این طرح اختصاص داد.

از شرایط واریز بسته‌های حمایتی دریافتی کمتر از ۳ میلیون تومان و واریز یارانه و سرپرست بودن مطرح بود، ولی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و سازمان تأمین اجتماعی شرایط جدیدی را ایجاد کرده بودند که بر اساس آن بسته حمایتی به دهک‌های بالا و پر درآمد تعلق نخواهد گرفت.

در حالی که بنابر اعلام وزارت تعاون، ۶.۵ میلیون کارگر مشمول قانون کار، اعتبار مربوط به بسته حمایتی خود را دریافت کردند برخی گزارش‌ها حاکی است که عده‌ای از کارگران هنوز موفق به دریافت این بسته‌ها نشده‌اند و اطلاعیه سازمان تامین اجتماعی شاهدی بر این مدعاست.

چند روز پیش سازمان تأمین اجتماعی با صدور اطلاعیه‌ای از آن دسته بیمه شدگانی که مشمول دریافت سبد کالا می‌شوند، ولی تاکنون وجوه مربوطه به حساب‌هایشان واریز نشده پوزش خواست و طی اطلاعیه ای اعلام کرد؛ دلیل عدم واریز وجوه بسته‌های حمایتی، مغایرت‌های مربوط به شماره حساب افراد و برگشت اطلاعات از سوی بانک‌های عامل عنوان شده که واریز وجوه را به روز‌های آینده موکول کرده است و سامانه #۴*۴* را برای پاسخگویی به این دسته از افراد معرفی کردند که به منظور کسب اطلاع از دلیل عدم دریافت بسته‌های حمایت غذایی فعال شود که این سامانه هم با اختلالاتی همراه بود.

محمد حسن زدا سرپرست سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد کد دستوری #۸*۱۴۲* از سوی سازمان تامین اجتماعی برای بیمه شدگان و مستمری‌بگیرانی که در خصوص «بسته حمایتی» دولت سوال دارند، اختصاص یافته است و این افراد می‌توانند کد دستوری #۸*۱۴۲* را شماره‌گیری و کد ملی سرپرست خانوار را وارد کنند تا پاسخ برای آن‌ها ارسال شود که آیا مشمول دریافت این کمک هستند یا خیر.

اطلاعات کد دستوری از روز گذشته هنوز به دست برخی کاربران نرسیده است و به علت شلوغی درخواست‌ها، احتمال اختلال در آن سامانه نیز وجود دارد.

این در حالی است که در روز‌های گذشته مرکز ارتباطات مردمی سازمان تامین اجتماعی (۱۴۲۰) را برای این منظور اعلام کرده بودند که این شماره هم در هر بار تماس بوق اشغال می زند و نمی‌توان اطلاعات مورد نظر را دریافت کرد.

نخستین مرحله از توزیع بسته‌های حمایتی در تاریخ بیست و یکم آبان ماه انجام شد که بر اساس آن سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) اولین گروهی بودند که بسته جبرانی دولت را دریافت کردند و کارمندان، کارگران و بیمه شدگان تأمین اجتماعی آخرین نفراتی بودند که بسته حمایتی خود را در بیست و نهم دی ماه دریافت کردند و ارائه این بسته‌ها تا عید ادامه خواهد داشت.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
0
0
منبازنشسته تامین اجتماعی ازقالیبافی با حقوق ۳۷۰ تومن مرحله اول ۲۰۰ تومن بانک رفاه به حسابم واریز کرد ولی در مرحله دوم هیچ خبری نبود تا با شماره وکدهای اعلام شده تماس گرفتم ولی جواب نیامد باید چکار کنمخواهش میکنم جواب بدهید
کد ملی 5419440008
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
0
0
خانمی هستم که چند ماه پیش همسرم فوت شده و خودم سرپرست خودم هستم و حقوقی ندارم من روستاییم و بسته حمایتی دولت را دریافت نکرده ام بایدچه کنم ؟
نظرات شما
پیشخوان