تاریخ انتشار: ۱۹:۳۸ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۷

حقوق کارگران تا پایان سال افزایش نمی‌یابد

رییس کانون عالی شوراهای اسلامی کار با تاکید بر اینکه تا پایان سال حقوق کارگران افزایش پیدا نخواهد کرد، افزود: کمیته مزد مشغول تحقیقات میدانی است و تا پایان اسفند حداقل دستمزد را تعیین می‌کند.

حقوق کارگران تا پایان سال افزایش نمی‌یابد

رویداد۲۴ اولیا علی بیگی در گفت‌وگویی گفت: از سال 69 که قانون کار تصویب شد حق مسکن کارگران 40هزارتومان بود و این افزایش 60هزارتومانی نشانه خوبی است زیرا حدود 30سال است که این مبلغ افزایشی نداشته است.

وی تاکید کرد: البته با توجه به شرایط فعلی این مبلغ جوابگوی مسکن کارگران نیست اما فعلا براساس ضوابط و شرایطی که وجود دارد این تصمیم گرفته شد.

رییس کانون عالی شوراهای اسلامی کار در پاسخ به این پرسش که آیا در جلسه بعدی شورای عالی کار تصمیمی مبنی بر افزایش حقوق کارگران گرفته خواهد شد؟ گفت: مطمئن باشید تا پایان سال 97 هیچ تصمیمی برای افزایش حقوق کارگران گرفته نخواهد شد و کمیته مزد هم هنوز به این موضوع ورود پیدا نکرده است.

علی بیگی ادامه داد: هنوز نمی‌توان در خصوص تعیین حداقل مزد نظری داد زیرا کمیته مزد بر اساس دو شاخصه نرخ تورم اعلام شده توسط مرکز آمارو سبد معیشت خانوار کارگری حداقل مزد را اعلام می‌کند و چون این کمیته تازه شروع به کار کرده‌است هنوز مشغول تحقیقات میدانی است تا سبد معیشت را اعلام کند تا مزد عادلانه‌ای تعیین شود.

وی اضافه کرد: جلسه این هفته شورای کار برای رسیدگی به موضوعات مقدماتی است و به موضوع اصلی که تعیین حداقل دستمزد است وارد نخواهد شد.

رییس کانون عالی شوراهای اسلامی کار با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی پرداخت کمک‌هزینه‌های نقدی تورم ایجاد خواهد کرد، افزود: دولت باید بسته‌های حمایتی غیرنقدی به مردم بدهد که پیش‌شرط آن تهیه یک بانک اطلاعاتی جامع است تا تمامی افراد مشمول شناسایی شده و بسته‌ها به آن‌ها داده شود که در این بین اولویت با بیکاران، افراد تحت پوشش کمیته امداد و کارگران و کارمندان است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان