تاریخ انتشار: ۲۱:۳۳ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
کمیسیون تلفیق:

شرکت‌های دولتی ۳ برابر دولت بودجه دارند

نایب رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸ مجلس گفت: با بررسی دخل و خرج ۳۹۳ شرکت دولتی برای اولین بار، از این پس حقوق و درآمد نجومی نخواهیم داشت.

شرکت‌های دولتی ۳ برابر دولت بودجه دارند

رویداد۲۴ محمدحسین فرهنگی درباره شفاف سازی بودجه سازمان های دولتی گفت: با پایان مرحله درآمدی و هزینه ای لایحه بودجه 98 ؛ بررسی و شفاف سازی بودجه‌ای 382 شرکت دولتی، 9 بانک دولتی و 2 مؤسسه انتفاعی وابسته به دولت در پیوست امسال آمده است.

او گفت: در گذشته اوضاع شرکت‌های دولتی بصورت جدی بررسی و شفاف سازی نمی شد.
نایب رئیس کمیسیون تلفیق بودجه 98 مجلس با بیان اینکه 1273 هزار میلیارد تومان بودجه شرکت های دولتی است، افزود: مجموع شرکت های وابسته به دولت 3 برابر بودجه عمومی کشور را دریافت می کنند.

فرهنگی با بیان اینکه بخش عمده بودجه کشور در برخی شرکت های دولتی صرف می شود، افزود: شرکت ملی نفت، گاز و صنایع پتروشیمی در مجموع همین شرکت های وابسته به دولت محسوب می شوند.

او افزود: 14 و نیم درصد فروش نفت خام و میعانات گازی به عنوان بودجه شرکت ملی نفت است.
محمد حسین فرهنگی از تشکیل کمیته ای برای بررسی بودجه شرکت های دولتی خبر داد و گفت: این کمیته که از کارشناسان مختلف تشکیل شده است، سیاست گزاری های مربوط به بودجه شرکت های دولتی، تعداد کارکنان، بازنشستگی و برخی اطلاعات دیگر را بررسی می کنند.

نایب رئیس کمیسیون تلفیق بودجه 98 مجلس در مورد افزایش بهره وری و حقوق کارکنان شرکت ها گفت: تمامی افزایش حقوق و پاداش این شرکت ها بر اساس بهره وری آنان تحقق می یابد.
او با بیان اینکه ضعف بودجه نویسی کم توجهی به بودجه شرکت های دولتی است گفت: بسیاری از شرکت ها هزینه های زیادی را به دولت تحمیل کرده اند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه عضویت همزمان مقامات دستگاه های اجرایی و دولتی در هیأت مدیره شرکت ها ممنوع شده است گفت: دیوان محاسبات کل کشور براین موضوع نظارت خواهد کرد.
عضو کمیسیون تلفیق بودجه 98 مجلس افزود: شرکت های وابسته به دولت از این پس بر اساس میزان درآمد و تخصص تفکیک می شوند.

چرا بودجه شرکتهای دولتی 50درصد بیشتر شد؟
او در مورد مالیات، حقوق کارمندان و معافیت حقوقی گفت: نتیجه جلسات این شد که دیگر شاهد رشد پلکانی حقوق نخواهیم بود.
فرهنگی افزود: افزایش 20 درصدی حقوق قطعی است و مالیات بصورت پلکانی گرفته می شود، هر که درآمدی بیشتری دارد مالیات بیشتری خواهد داد.
او افزود: کسانیکه زیر 2 میلیون و 750 هزار تومان حقوق می گیرند از پرداخت مالیات معاف هستند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان