تاریخ انتشار: ۲۲:۴۶ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
پلوسی:

بیانیه ترامپ علیه جامعه اطلاعاتی نگران کننده است

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا بیانیه ترامپ علیه دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا را نگران کننده دانست و گفت: جمهوری‌خواهان باید برای برطرف کردن این نگرانی راه کاری بیابند.

بیانیه ترامپ علیه جامعه اطلاعاتی نگران کننده است

رویداد۲۴ نانسی پلوسی روز پنج شنبه در یک کنفرانس خبری برای ارائه گزارش هفتگی خود این مطلب را در پاسخ به سوالی درباره بیانیه روز چهارشنبه دونالد ترامپ علیه جامعه اطلاعاتی آمریکا مطرح کرد.وی افزود: به نظر نمی رسد رئیس جمهوری تمایل داشته باشد به گزارش های جامعه اطلاعاتی آمریکا درباره موضوعات مختلفی که به او ارائه داده اند، توجه کند. به همین دلیل است که او روز گذشته بیانیه ای را علیه آنها صادر کرد که باعث نگرانی است.رئیس مجلس نمایندگان آمریکا ادامه داد: همانگونه که انتظار می رود، جامعه اطلاعاتی باید حقیقت را به مردم بگویند و بر همین اساس هم آنها ارزیابی خود را به سنا ارائه و به سوالات پاسخ دادند. من فکر می کنم جمهوریخواهان کنگره باید راهی پیدا کنند تا به رئیس جمهوری تفهیم کنند که او نمی تواند بدون داشتن اطلاعات و آگاهی، اقدامی انجام دهد.

پلوسی تاکید کرد: جامعه اطلاعاتی برای حفاظت از مردم آمریکا وجود دارند و آنها از مردم در برابر تهدیدهای مختلف همچون پولشویی و تروریسم که از 11 سپتامبر آغاز شد، محافظت می کنند. آنها در عین حال که از نظامیان ما در برابر تروریسم محافظت می کنند و شکل های مختلف مبارزه با آن را هم ارائه می دهند. وی تصریح کرد: وقتی رئیس جمهوری بگوید که من بیشتر از جامعه اطلاعاتی درباره تهدیدها می دانم، باعث نگرانی است. امیدوارم که جمهوریخواهان کنگره این مشکل را تشخیص دهند و برای مراقبت از کشورمان کاری کنند.
دانی کوتز مدیر اطلاعات ملی و جینا هاسپل رئیس سازمان سیا روز سه شنبه با حضور در کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا درباره ایران تاکید کردند که به برجام پایبند است و تا کنون به سمت تولید تسلیحات اتمی نرفته است.

این در حالی است که آنها درباره کره شمالی اظهار کردند که هرگز ساخت و ظرفیت های تولید موشک های بالستیک و اتمی خود را رها نخواهد کرد.این ارزیابی منجر به انتقادهای فراوان علیه ترامپ درباره رویکرد او به ایران و سایر تهدیدهای آمریکا شد. ترامپ در پاسخ به این تهدیدها، جامعه اطلاعاتی آمریکا را در مواجهه با ایران منفعل و ساده لوح دانست و اظهار کرد شاید آنها بایستی به مدرسه بازگردند و دوباره بیاموزند.این برای چندمین بار است که ترامپ ارزیابی های جامعه اطلاعاتی آمریکا را نادیده می گیرد و می گوید او بیش از آنها درباره مسایل جهانی می داند.رئیس مجلس نمایندگان آمریکا درباره دیوار مرزی و تعطیلی دولت هم گفت: امیدوارم گزینه تعطیلی دولت برای همیشه از روی میز برداشته شود چرا که با آسیب رسیدن به اقتصاد خانواده ها، اقتصاد ملی و همچنین تولید ناخالص ملی آسیب می بیند.پلوسی بار دیگر ضروری نبودن دیوار مرزی را یاد آور شد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان