تاریخ انتشار: ۱۵:۰۳ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۷
ائمه جمعه در چهل سالگی انقلاب چه گفتند؟

چرا بعد از ۴۰ سال، مردم را باید در صف گوشت خسته کرد؟/ اگر رهبر بگوید من همه‌کاره‌ام دیگر جمهوری اسلامی نیست

امروز ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ همزمان با نماز عبادی سیاسی تهران در سراسر کشور نمازجمعه برپا شد و مردم همیشه در صحنه ایران به صفوف نماز پیوستند.
چرا بعد از گذشت ۴۰ سال انقلاب، مردم را باید در صف گوشت خسته کرد؟
رویداد۲۴ در این هفته ائمه جمعه کشور به بیان موضوعات مهمی از جمله سالگرد چهل سالگی انقلاب و ورود امام به میهن، حکومت ستم شاهی طاغوت، ایام فاطمیه پرداختند.
 
امامی کاشانی:
نظام شاهنشاهی از نظام آلوده سعودی بدتر بود

آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران اظهار کرد: ما دو معرفت جلالیه و جمالیه داریم. جلالیه احترام به عظمت خدا و ائمه خدا است. معرفت جمالی لازم است، یعنی حجت خدا را شناختن، یعنی او مرکز عدل و کانون عدالت است؛ بنابراین شناخت او یعنی عادل بودن. از ظلم پرهیز کردن. وقتی حجت خدا را آدمی شناخت معنی‌اش این است که به آبروها، ناموس‌ها و ارزش‌های اجتماعی اهمیت می‌دهد.

وی ادامه داد: مثلاً مسئله ظلم در همین راستا است. اگر دولت و مجلس شرایطی را فراهم کرد، اجناسی آماده کرد و گفت این را توزیع کنید و به دست مردم برسانید اگر آدمی که باید آن را توزیع کند، درست توزیع نکرد؛ ظلم است. این پول را چه کار می‌کنی؟ به خارج کشور می‌فرستی؟ برای بچه‌هایت خرج می‌کنی؟ این پول‌ها که باید بپردازی به مردم و دولت به مردم بدهد را چنین می‌کنی؟ تو می‌روی زیارت عتبات را می‌بوسی، اما اصلاً در تو معرفت نیست، چون ظالم هستی.

خطیب نماز جمعه گفت: دولت و مجلس برای مسئله مالیات باید فکر محکمی کنند، جلوی فساد و رانت را بگیرند. شناخت امام زمان (عج) همین است. این خمس و زکات مگر حق مردم نیست؟ آقایی که خمس داری و نمی‌دهی تو می‌دانی یک پنجم مال تو باید در کیسه و جیب امام عصر (عج) باشد. این پول در جیب تو غصبی است پس تو ظالم هستی.


خطیب نماز جمعه شهرکرد:

جشن‌های پیروزی انقلاب در شأن اهل بیت برگزار شود

نماینده، ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: دهه فجر امسال با ایام فاطمیه نیز همزمان است و انقلاب نشأت گرفته از انقلاب اهل بیت است لذا باید جشن‌های پیروزی انقلاب در شأن اهل بیت برگزار شود و به شکل مرتب مردم و مسئولان در عرصه و در کنار یکدیگر باشند تا این جشن‌ها را با شکوه و در شأن حضرت زهرا (س) برگزار کنند.
 
وی افزود: ۴۰ سال از انقلاب اسلامی ایران گذشت و همه شاهد هستند که برخی افراد که روی کار آمدند، تلاش کردند تا انقلاب را استهاله شده نشان دهند، اما این گونه نشد و به فضل پروردگار انقلاب با محتوای خود ماندگار است هرچند به آن زیبایی دلخواه نرسیدیم.

وی تاکید کرد: دهه فجر امسال با ایام فاطمیه نیز همزمان است و انقلاب نشأت گرفته از انقلاب اهل بیت است لذا باید جشن‌های پیروزی انقلاب در شأن اهل بیت برگزار شود و به شکل مرتب مردم و مسئولان در عرصه و در کنار یکدیگر باشند تا این جشن‌ها را با شکوه و در شأن حضرت زهرا (س) برگزار کنند.

حجت‌الاسلام نکونام با بیان اینکه این روز‌ها روز فناوری فضایی است، تصریح کرد: این فناوری یک دستاورد عظیم است و فناوری پرتاب کننده ماهواره به فضا در ایران محقق شده که تنها چند کشور معدود در دنیا این فناوری را دارند و قطعاً آینده روشنی در عرضه فضایی خواهیم داشت.

امام جمعه بجنورد:

تداوم روحیه جهادی موجب کنار زدن موریانه‌های ضد انقلاب می‌شود

امام جمعه بجنورد گفت: وجود و تداوم روحیه انقلابی و جهادی موجب کنار زدن موریانه‌های ضد انقلاب می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی در نماز عبادی و سیاسی جمعه با اشاره به اینکه در ۱۲ بهمن سال ۵۷ نسیم ولایت، آزادی، عزت و کرامت ورزیدن گرفت، افزود: بعد از گذشت ۱۰ روز باران پر بار و پر پیمانه فضیلت شروع به بارش کرد و نسیم ولایت استشمام شد.

وی با اشاره به اینکه در روز ۱۲ بهمن سال ۵۷ پیام آزادی به گوش رسید، ادامه داد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی سه دیو جهل، فقر و ظلم بر کشور حاکم بود که با آمدن آمام خمینی (ره) این دیو و تاریکی‌ها کنار زده شد و بنیان گذار انقلاب اسلامی مکتبی را در کشور پایه ریزی کرد که بر اساس سه محور معنویت، عقلانیت و عدالت بود.

وی تاکید کرد: در دهه فجر باید با مکتب امام راحل آشنا شویم چراکه بزرگترین معجزه قرن است و باید از دست آورده‌ای ۴۰ سال انقلاب اسلامی توشه بگیریم و این دست آورد که پیام آزادی، عزت، بصیرت، دینداری و … است را به دنیا صادر کنیم.

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا روحیه انقلابی و جهادی را در خود حفظ کنیم، تصریح کرد: همین روحیه موجب شده تا به جلو حرکت کنیم بنابراین نباید اجازه دهیم تا روحیه انقلابی در افراد تبدیل به روحیه عادی شود و از سوی دیگر انقلابی گر‌ها و انقلابی نما‌ها را باید به درستی بشناسیم و اجازه ندهیم که سرمان کلاه برود.

وی خاطرنشان کرد: امروزه ضرورت کشور اقتضا می‌کند تا روحیه جهادی داشته باشیم چراکه دشمن می‌خواهد این روحیه را در ما عادی کند.

یعقوبی بیان کرد: مدیران انقلابی باید خود را نشان دهند و با تجربیات ۴۰ ساله‌ای که به دست اورده اند مشکلات را حل کنند و در حقیقت روحیه جهادی و انقلابی موریانه ضد انقلاب را کنار می‌زند و اگر این روحیه تداوم یابد دشمن هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

وی در ادامه گفت: چرا بعد از گذشت ۴۰ سال انقلاب، مردم را باید در صف گوشت خسته کرد، این چه مدیریت اشتباهی است؟ اگر گوشت ندارید به مردم اعلام نکنید که بیایند و در صف بایستند.

خطیب نماز جمعه بجنورد افزود: با مردم شفاف باشید و اگر مشکلی وجود دارد به مردم بگوید که این مشکل بعد از گذشت مدتی حل می‌شود و مردم نیز آن را قبول خواهند کرد.

وی ادامه داد: حیف است که مردم را برای گوشت منجمد خارجی به صف کنیم، چرا مرز‌ها محکم گرفته نشود، دام زنده از کشور خارج شود و سپس مجبور شویم دام را به داخل صادر کنیم؟

یعقوبی همچنین با بیان اینکه دشمنان در حال نشان دادن چهره خبیث خود هستند، اظهار کرد: دشمن به آمریکای لاتین دستور می‌دهد که کودتا کند، رئیس جمهور رسمی آن‌ها را کنار می‌گذارد و سپس فرد دیگری را بدون توجه به مردم به عنوان رئیس جمهور اعلام می‌کند و به این کار خود نیز افتخار می‌کند.

وی تصریح کرد: استکبار و استضعاف گری روحیه مستکبران است، اگر ایران می‌گوید آزادی بخش است درست می‌گوید و در حقیقت آمریکا دروغ می‌گوید که آزادی بخش است.

علم‌الهدی پاسخ داد

چرا رهبری در مشکلاتی که وجود دارد دخالت نمی‌کنند؟

امام جمعه مشهد با بیان اینکه در خصوص سالروز ورود امام (ره) خاطراتی از صحنه‌های آن روز یادآوری می‌شود، اما در جریان ورود ایشان سه نکته قابل تأمل است، عنوان کرد: نکته اول اینکه، زمانی که ایشان تصمیم گرفتند به ایران بیایند، شهید مطهری به ایشان فرمودند که شورای انقلاب بیان کرده که بهتر است شما روز آمدن خود را به تعویق بیندازید، زیرا این بهترین فرصت برای طاغوت است تا شما را از بین ببرد و مصمم است که هواپیمای شما را در آسمان مورد اصابت قرار دهد، اما امام (ره) فرمودند که امروز صبح جمعه من به امام زمان (عج) متوسل شدم، تصمیم گرفتم و روز یکشنبه خواهم آمد. امام (ره) روز یکشنبه آمدند و حادثه‌ای رخ نداد.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: دوم اینکه امام (ره) تصمیم گرفتند و حرکت کردند. در مسیر بین پاریس و تهران خانم خبرنگاری نزدیک ایشان نشستند و از ایشان سوال کردند اکنون که بعد از ۱۳ سال به کشور بر می‌گردید، چه احساسی دارید؟ امام (ره) فرمودند که هیچ احساسی ندارم.

علم الهدی بیان کرد: امام (ره) فرمودند که هیچ حسی ندارند، نه آن احساس خوف و وحشت نه این احساس اقتدارمآبانه. من طلبه و مکلف و نوکر ارباب هستم، ارباب دستوری داده و من نوکری کرده و به تکلیف خود عمل می‌کنم. قضیه به هر نتیجه‌ای برسد به من مربوط نیست و به ارباب مربوط است. برای خدا قدم برداشتم و نتیجه متعلق به خدا و در اختیار او است. من به عنوان مکلف در حال انجام تکلیف خود هستم. این مکلف هیچ احساسی ندارند.

امام جمعه مشهد گفت: این نکته قابل تأمل است که برخی بیان می‌کنند اگر قدرتمندترین رهبر است، چرا در مشکلاتی که وجود دارد، دخالت نمی‌کنند؟ شما نمایندگان مجلس و رئیس جمهور را انتخاب کردید، اگر مقام معظم رهبری دولت و نمایندگانی را که شما انتخاب کردید کنار بگذارند و خودشان دخالت کنند، این دیگر جمهوری اسلامی نیست.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی اضافه کرد: ایشان رهنمود و راهبرد می‌دهند. در تیرماه هیأت دولت خدمت مقام معظم رهبری رسیدند و ایشان هفت نکته را بیان فرموده و به دولت تکلیف کردند، در آذر و دی نیز دوباره بر آن تاکید نمودند، اما عمل نمی‌شود. پنج سال است که بر اقتصاد مقاومتی تاکید دارند، اما اجرا نمی‌شود. ایشان باید چه کار کنند؟ نمایندگان شما را کنار بگذارند و بگویند من همه‌کاره هستم؟ این دیگر جمهوری اسلامی نیست.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان