تاریخ انتشار: ۰۹:۲۳ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۷

کاهش ۲۵ درصدی قیمت واحد‌های متراژ بالا از نیمه دوم بهمن ماه

نایب رئیس اول اتحادیه املاک تهران گفت: قیمت واحد‌های بالای ۲۰۰ متر از نیمه دوم بهمن ماه ۲۵ درصد کاهش خواهد یافت.
کاهش ۲۵ درصدی قیمت واحد‌های متراژ بالا از نیمه دوم بهمن ماه
رویداد۲۴ حسام عقبایی نایب رئیس اول اتحادیه املاک تهران با بیان اینکه بازار مسکن هم اکنون در شرایط رکود بسیار عمیقی قرار دارد، اظهار کرد: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده از نیمه دوم بهمن ماه قیمت واحد‌های بالای ۲۰۰ متر شکسته خواهد شد و ما شاهد کاهش ۲۵ درصدی قیمت در متراژ‌های بسیار بالا خواهیم بود.

وی ادامه داد: قیمت واحد‌های متوسط و متراژ پایین تغییر چندانی نخواهد کرد و کاهش یک تا ۲ درصدی قیمت در این واحد‌هادر گرو توازن در عرضه و تقاضای متعادل مسکن خواهد بود.

عقبایی افزود: متأسفانه در واحد‌های متوسط و متراژ پایین هیچ توازنی در عرضه و تقاضا وجود ندارد و همین موضوع موجب شده که قیمت‌ها در این واحد‌ها رشد چشمگیری داشته باشد.

نایب رئیس اول اتحادیه املاک تهران با اشاره به اینکه اسلامی وزیر راه و شهرسازی با افزایش تسهیلات خرید مسکن مخالفت کرده است، گفت: تا پایان شهریور ماه سال آینده شرایط در بازار مسکن به همین شکل خواهد بود و تغییر چندانی در قیمت واحد‌های مسکونی مشاهده نخواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه اگر قیمت دلار در سال آینده افزایش نیابد بخشی از قیمت واحد‌های مسکونی که به صورت نامتعارف و جهشی افزایش یافته است تغییر خواهند کرد و به مرور قیمت‌های آن‌ها شکسته خواهد شد.

عقبایی ادامه داد: زیرساخت‌های لازم برای رونق بازار مسکن فراهم نیست و ما در این بازار سیاست‌های جدیدی ندیده‌ایم که همین امر بر بازار مسکن تأثیر گذاشته و این بازار را به سمت رکود هدایت کرده است.

نایب رئیس اول اتحادیه املاک تهران در پایان گفت: بهبود و رونق بازار مسکن در گرو اجرای سیاست‌های صحیح مسکنی و افزایش تسهیلات با اقساط بلند مدت است.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: قیمت مسکن
نظرات شما
پیشخوان