تاریخ انتشار: ۲۱:۰۴ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۷

گام عملیاتی بانک ملی ایران در جهت تقویت و توسعه مناسبات فرهنگی و اقتصادی کشور‌ها

نمایندگان کشور‌های عضو موسسه فرهنگی اکو و جمعی از سفیران و مقامات سفارتخانه‌های کشور‌های مختلف امروز به موزه بانک ملی ایران آمدند و از میراث ملی موجود در این موزه و اماکن تاریخی ساختمان سردار اسعد و زورخانه بانک بازدید کردند.
 رویداد۲۴  موزه این بانک امروز میزبان رییس موسسه فرهنگی اکو و جمعی از نمایندگان کشور‌های عضو، سفیران و جمعی از مقامات سفارتخانه‌های کشور‌های مختلف از جمله نروژ، فنلاند، آلمان، هند، ترکیه، اتریش، استرالیا، بلژیک، بریتانیا و... بود و حاضران از نزدیک از اشیای قدیمی و و مجموعه‌های ارزشمند با ارزش به نمایش گذاشته شده در این موزه از جمله سکه ها، تابلو‌های نفیس خوشنویسی، فرش و مینیاتور، نقاشی‌های مدرن و کلاسیک، مسکوکات، اشیای قیمتی و کهن اهدا شده از طرف بانک‌ها و یا شخصیت‌های برجسته، و نیز اسناد معاملات بزرگ دیدن کردند.

دکتر محمدرضا حسین زاده مدیرعامل بانک ملی ایران در این مراسم که جمعی از اعضای هیات مدیره و معاونان نیز حضور داشتند، با بیان اینکه این بانک به دنبال روان سازی امور تجاری بازرگانان و تجار کشور‌های مختلف است، گفت: ما وظیفه داریم تجار و بازرگانان را به هم نزدیک کنیم تا زمینه‌ای برای انجام سهل‌تر و روان‌تر امور تجاری آن‌ها فراهم شود و بتوانند به سهولت مناسبات اقتصادی خود را انجام دهند.

وی تصریح کرد: بانک ملی ایران قدیمی‌ترین بانک کشور با سه هزار و ۳۵۰ شعبه داخلی است که در ۲۰ کشور مختلف دنیا نیز بانک و کارگزاری دارد و همکاری‌های اقتصادی خوبی نیز با کشور‌های مختلف اروپایی، آسیایی و آفریقایی برقرار است.

مدیرعامل بانک ملی ایران تاکید کرد: تلاش ما بر این است تا علاوه برتوسعه روابط تجاری با استفاده از پتانسیل این بانک گام‌هایی در راستای حمایت از میراث فرهنگی کشور و نیز توسعه مناسبات فرهنگی برداریم.

محمدمهدی مظاهری رییس موسسه فرهنگی اکو نیز ضمن قدردانی از میزبانی بانک ملی ایران برای نشست نمایندگان کشور‌های عضو گفت: امروز موزه‌ها نقش اساسی در حفاظت از فرهنگ و تمدن و همچنین توسعه فرهنگ گردشگری کشور‌ها دارند و به تعبیری موزه‌ها به عنوان آیینه هویت ملت‌ها عمل می‌کنند.

وی ضمن تاکید بر نقش موزه‌ها در توسعه فرهنگی و اقتصادی کشور‌ها تصریح کرد: موسسه فرهنگی اکو با هدف تقویت همگرایی فرهنگی و توسعه گردشگری کشور‌های عضو، از برنامه‌هایی که منجر به توسعه روابط مردمان و ملل این کشور‌ها باشد، حمایت می‌کند.

مظاهری اظهار کرد: این قبیل گردهمایی‌ها می‌تواند به تقویت و توسعه صلح پایدار کمک کند و از میزبانی قابل تحسین مدیرعامل و اعضای هیات مدیره بانک ملی ایران قدردانی می‌کنم.

در ادامه سفیران و نمایندگان کشور‌های عضو موسسه فرهنگی اکو به زورخانه بانک ملی ایران رفتند و از نزدیک با ورزش باستانی آشنا شدند. همچنین بازدید از ساختمان سردار اسعد بختیاری (محل سابق موزه بانک ملّی ایران) نیز از دیگر برنامه‌های امروز بود.
 
منبع: پرتال بانک ملی
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان