تاریخ انتشار: ۱۸:۳۶ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۷

چرا نفت در بورس فروش نرفت؟

نماینده شرکت ملی نفت در بورس انرژی مهمترین مزیت عرضه بورسی نفت نسبت به سنتی را مباحث قیمتی دانست و تاکید کرد: به لحاظ قیمتی مطمئنا بورس از جذابیت بالایی برخوردار است، به طوریکه امروز نرخ برنت روبه افزایش بود اما قیمت ما 56.24 دلار تعیین شد.

چرا نفت در بورس فروش نرفت؟

رویداد۲۴ امیرحسین تبیانیان درباره فروش نرفتن نفت در عرضه چهارم نفت در بورس اظهار داشت: امروز طبق روال گذشته یک میلیون بشکه با قیمت پایه 56.24 دلار در بورس عرضه شد که که قائدتا خریداران می‌توانستند بر پایه آن درخواست خود را انجام داده و معامله انجام شود اما معامله‌ای ثبت نشد.

وی افزود: طی هفته اخیر مشتریان متعددی راسا یا از طریق کارگزاری‌هایشان با ما ارتباط گرفتند و در مورد اطلاعیه ،شیوه عرضه، شیوه تسویه حساب و مکانیزم‌هایی که مدنظرشان بود تبادل نظر صورت گرفت، بعضا تقاضاهایی داشتند که بررسی شد، در هر حال قید ما این است که در زمان مشخصی عرضه‌ها انجام شود و اگر بتوانیم تغییراتی را هم انجام می‌دهیم.

نماینده شرکت ملی نفت در بورس انرژی تصریح کرد: اگر خریدران بتوانند در بازه زمانی مشخص شده و طبق اطلاعیه عرضه اقدام کنند عرضه انجام می‌شود در غیر ین صورت معامله‌ای صورت نمی‌گیرد.

وی اعلام کرد: اینکه طی روزهای آینده میعانات هم در رینگ بین الملل بورس انرژی در کنار نفت‌ خام عرضه خواهد شد.

تبیانیان خاطرنشان کرد: با توجه به صحبت‌های مشتریان شرایطی که برای معامله در نظر گرفتیم نسبت به فروش سنتی جدید است و این قاعده بورس و شرایطی جدید است و مشتریان خارجی چندان با آن آشنا نیستند، به همین دلیل تماس‌های متعددی با ما دارند و می‌خواهند موضوعات حل و فصل شود، ما هم در چارچوب اختیاراتی که داریم تلاش می‌کنیم در صورت توان بهبود ایجاد کنیم و بر این اساس کار را ادامه می‌دهیم اگر متقاضیان به عرضه برسند معامله انجام می‌شود و در غیر این صورت هم انجام نمی‌شود.

وی درباره دلیل فروش نرفتن نیز گفت: به طور کلی تحریم‌ها جاری است، محدودیت‌ها حتی برای خریداران ما اعمال می‌شود و خریداران همان مشکلات ما را دارند اما خود را وفق می‌دهند و شرایطی ایجاد می‌کنند که تحریم‌ها را پشت سر بگذارند.

نماینده شرکت ملی نفت در بورس انرژی مهمترین مزیت عرضه بورسی نفت نسبت به سنتی را مباحث قیمتی دانست و تاکید کرد: به لحاظ قیمتی مطمئنا بورس از جذابیت بالایی برخوردار است، به طوریکه امروز نرخ برنت روبه افزایش بود اما قیمت ما 56.24 دلار تعیین شد ضمن اینکه این قیمت پایه است و بر آن اساس مشتریان درخواست‌شان را درج و معامله انجام می‌شود، یعنی روی این قیمت رقابت شکل می‌گیرد، بنابراین به لحاظ قیمت شرایط واقعا خوب است.

وی یادآور شد: بیشتر موضوع این است که مشتریان باید خود را با مکانیزم در نظر گرفته شده تطبیق دهند، شرایط جدید است و زمان بیشتری می‌طلبد ضمن اینکه برخی مشتریان نیز تقاضاهایی دارند که ما بررسی و اگر بتوانیم اعمال می‌کنیم.

تبیانیان با بیان اینکه بیشتر از انجام معامله، حسن معامله و پاس شدن تعهدات برای ما اهمیت دارد، گفت: ممکن است تغییرات خوبی را اگر لازم باشد در چارچوبی که اختیار داریم، انجام دهیم، تا شرایط بهتر و معاملات بیشتری انجام شود و این بستگی به بازخوردهایی دارد که از مشتریان می‌گیریم.

وی زمان عرضه بعدی نفت خام در رینگ بین الملل بورس را برای دو هفته آینده عنوان کرد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: نفت ، بورس ، تحریم ، نفت خام
نظرات شما
پیشخوان