تاریخ انتشار: ۱۵:۰۱ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۷

ونزوئلا حساب‌های نفتی خود را به روسیه انتقال داد

منابع آگاه خبر دادند شرکت دولتی PDVSA ونزوئلا به مشتریان قرارداد‌های مشترک نفتی خود گفت: مبالغ فروش نفت را حساب سپرده‌ای که اخیرا در بانک روسی گازپروم باز کرده واریز کنند.
ونزوئلا حساب‌های نفتی خود را به روسیه انتقال داد
رویداد۲۴ منابع آگاه خبر دادند شرکت دولتی PDVSA ونزوئلا به مشتریان قرارداد‌های مشترک نفتی خود گفت: مبالغ فروش نفت را حساب سپرده‌ای که اخیرا در بانک روسی گازپروم باز کرده واریز کنند.

این اقدام پس از تحریم‌های آمریکا صورت گرفت؛ تحریم‌های مالی که از ۲۸ ژانویه با هدف بلوکه کردن دسترسی نیکلاس مادارو به درآمد‌های نفتی کاراکاس صورت گرفت.

به گفته منبع آگاه، PDVSA همچنین به شرکای خارجی خود برای حفظ سهام منطقه تولیدی کمربند اورینوکو فشار می‌آورد تا به صورت تصمیم بگیرند که آیا با این پروژه همکاری می‌کنند یا نه.

شرکای این قرارداد‌های مشترک، اکوینور (استات اویل) نروژ، شورون آمریکا و توتال فرانسه هستند.

فرناندو دی کونیتال، معاون مالی شرکت PDVSA در ۸ فوریه طی نامه‌ای نوشت: «ما می‌خواهیم به صورت رسمی به شما در مورد دستورالعمل‌های بانکی جدید برای انجام پرداخت‌ها به دلار آمریکا یا یورو اطلاع دهیم.»

حتی پس از دور نخست تحریم‌های مالی در سال ۲۰۱۷، حساب‌های بانکی قرارداد‌های مشترک PDVSA در امریکا و اروپا برای دریافت عایدی حاصل از فروش نفت حفظ شد. آن‌ها همچنین از بانک‌های مشابه در آمریکا و اروپا برای انتقال پول به حساب‌های بانکی PDVSA در چین استفاده کردند.

شرکت دولتی PDVSA چند هفته گذشته به مشتریان خود در مورد دستورالعمل‌های جدید بانکی اطلاع داده بود و انتقال حساب‌های قرارداد‌های مشترک را آغاز کرده تا به صورت جداگانه بتواند نفت خام را صادر کند. این تصمیم در بحبوحه تنش‌ها با برخی از شرکا از زمان اعمال تحریم‌های آمریکا که کارکنانشان را از کاراکاس خارج کرده‌اند، صورت گرفته است.

این تحریم‌ها به شرکت‌های نفتی آمریکایی نظیر شورون، خدمات نفتی هالیبرتون، جنرال الکتریک بیکر هیوز و شِلُمبرجر که در ونزوئلا کار می‌کنند، مهلتی داد تا تمامی فعالیت‌ها در این کشور را متوقف کنند.
منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: ونزوئلا ، روسیه
نظرات شما
پیشخوان