تاریخ انتشار: ۱۲:۳۹ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

مقایسه پاداش پایان سال کارمندان با بهای سکه +جدول

کارمندان دولت سال ۹۱ با سه سال پاداش می‌توانستند یک سکه کامل بخرند اما برای خرید سکه با قیمت سال ۹۷ چیزی در حدود ۲۴ سال صبر کنند!

مقایسه پاداش پایان سال کارمندان با بهای سکه/ ۲۴ سال صبر کنید، یک سکه بخرید!

رویداد۲۴ سال ۱۳۹۱ بهای سکه ۱ میلیون و ۳۲۵ هزار تومان بود که در سال ۱۳۹۷ بهای آن به ۴ میلیون و ۲۴۸هزار تومان رسیده است؛ این یعنی تقریبا قیمت سکه چهر برابر شده است؛ این در حالی است که میزان پاداش آخر سال کارکنان دولت با این تناسب رشد نداشته است.

چندی پیش عزت الله یوسفیان ملا پیشنهاد داده بود حقوق کارمندان با سکه پرداخت شود؛ اگر بنا بود چنین طرحی انجام شود کارمندان سال ۹۱ می‌توانستند با پاداش همان سال یک‌سوم سکه خریداری کنند؛ این رقم در سال ۹۷ به یک‌بیست چهارم سکه رسیده است.

این بدان معناست که کارمندان سال ۹۱ با سه سال پاداش می‌توانستند یک سکه کامل بخرند اما برای خرید سکه با قیمت سال ۹۷ چیزی در حدود ۲۴ سال صبر کنند!

در جدول زیر میزان پاداش آخر سال کارمندان دولت با قیمت و تعداد سکه ای که آنها می توانند خریداری کنند طی سالهای ۱۳۹۱ - ۱۳۹۷ آمده است. این جدول نشان می دهد طی این سالها کارمندان با این میزان پاداش حتی توانایی خرید یک عدد سکه تمام را هم نداشته اند و با افزایش بهای سکه هر سال فاصله بین پاداش پایان سال و قیمت سکه بیشتر از سال قبل شده است.

مقایسه پاداش پایان سال کارمندان با بهای سکه

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
0
0
جناب همتی از قول شما گفته اند می خواهید عرضه دلار بیشتر کنید تادلار ارزان شود این کارشما تنها به نفع اختلاس گران جدیداست که فورا ریال غصبی اشان به دلار ارزان تبدیل کنند وفرار کنند در دامن استکبار چون شما نمی توانید چیزی به نفع عامه مردم ارزان کنید تا فط خزانه مملکت حراج کرده ومفت می فروشید وبعدا مجبور می شوید گران بخرید چونکه مشکل گرانی ولقتصاد با قیمت گذاری دستوری حل نمی شود وتنها این عملت به کاردلال ها شباهت دارد ما زمان احمدی نژاد که تورم به عرش رساندی فراموش نکرده ایم تراخدا برو کنار پدر مملکت درنیاور همان برای ۳۰۰ سال مملکت به عقب بردی بس است !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
0
0
%۲۴ نه یک بیست و چهارم. ۲۴% میشه تقریبا یک چهارم.
نظرات شما
پیشخوان