تاریخ انتشار: ۰۶:۱۹ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

هفته گذشته در بورس چه گذشت؟/ بانک‌ها صدرنشین بازار بورس

در آخرین روز معاملات بورس تهران بانک‌ها برترین صنعت بازار بودند. ارزش معاملات این گروه مهم بورسی بالغ بر ۴۷ میلیاردتومان شد و شیمیایی‌ها در رده دوم جدول قرار گرفتند وارزش معاملات این گروه نیز بیش از ۴۱ میلیارد تومان به ثبت رسید.

هفته گذشته در بورس چه گذشت؟

رویداد۲۴ هفته گذشته معاملات بورس تنها در سه روز کاری صورت گرفت و روز‌های شنبه و دوشنبه بورس تهران تعطیل بود. شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز یکشنبه ۲۱ بهمن ماه یعنی اولین روز کاری هفته به رقم ۱۵۸ هزار و ۴۶۷ واحد رسید.

شاخص کل (هم وزن) نیز با افزایش ۹۵ واحدی عدد ۲۹ هزار و ۶۹۲ واحد را نشان داد، همچنین شاخص کل فرابورس با کاهش یک واحدی روی رقم یک هزار و ۹۳۳ واحد ایستاد و در این روز یک میلیارد و ۸۵ میلیون سهم و اوراق مالی در ۱۱۰ هزار و ۶۵۰ نوبت داد و ستد شد و ارزش کل معاملات بورس تهران در این روز به ۴۰۸ میلیارد تومان رسید.

اما درآخرین روز معاملاتی هفته گذشته یعنی روز چهارشنبه ۲۴ بهمن بورس تهران با تشدید عرضه‌ها همراه شد، به این ترتیب شاخص کل با ریزش محسوسی به کار خود پایان داد.

نماگر اصلی تالار شیشه‌ای افت بیش از ۶۰۰ واحدی را به ثبت رساند تا این مولفه مهم بورسی در سطح ۱۵۷ هزار و ۳۰۰ واحد قرار بگیرد. دیگر شاخص‌های بورسی نیز همراه با شاخص کل منفی شدند، در این میان شاخص هم وزن با افت محدود‌تر همراه شد شاخص کل (هم وزن) در روز چهارشنبه با افت ۲۹ واحدی کماکان در کانال ۲۹ هزار واحدی باقی ماند.

ارزش معاملات بورس نسبت به روز سه شنبه با رشد ۱۲ درصدی همراه شد و به رقم ۴۰۷ میلیارد تومان رسید، همچنین حجم معاملات نیز نسبت به روز مزبور رشد ۲۱ درصدی داشت و یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون سهم ثبت شد.

بانک‌ها برترین صنعت بازار بورس بودند. ارزش معاملات این گروه مهم بورسی بالغ بر ۴۷ میلیارد تومان شد و شیمیایی‌ها در رده دوم جدول قرار گرفتند و ارزش معاملات این گروه نیز بیش از ۴۱ میلیارد تومان به ثبت رسید.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان