تاریخ انتشار: ۱۴:۲۱ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
شاخص دلار به زیر سطح ۹۷ واحدی عقب‌نشینی کرد؛

تداوم چشم‌انداز افزایشی طلا

بهای اونس طلا ظرف هفته گذشته نزدیک به ۵/ ۰ درصد رشد داشت. پایان صعود شاخص دلار آمریکا و عقب‌نشینی این ارز به زیر سطح ۹۷ واحدی دلیل اصلی کارشناسان برای پیش‌بینی روند افزایشی طلا در کوتاه‌مدت تلقی می‌شود.

تداوم چشم‌انداز افزایشی طلا

رویداد۲۴ در نظرسنجی اخیر کیتکو از کارشناسان وال‌استریت، ۱۷ تحلیلگر شرکت کردند که از میان آنها، ۱۳ نفر، معادل ۷۶ درصد افزایش قیمت طلا را محتمل دانستند.

برخلاف این عده، دو کارشناس، معادل ۱۲ درصد کاهش قیمت طلا را پیش‌بینی کردند و همین تعداد تحلیلگر نیز روند هفته جاری را بدون تغییر در نظر گرفتند.

در نسخه دیگر نظرسنجی که ۴۵۵ خرده‌فروش مین‌استریت در آن شرکت کردند نیز اکثریت افزایشی حاکم بود. معامله‌گران افزایشی ۲۴۴ نفر، معادل ۵۴ درصد از کل را شکل دادند؛ درحالی‌که کاهشی‌ها ۱۱۵ نفر، معادل ۲۵ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی اینترنتی بودند. سایر معامله‌گران، معادل ۲۱ درصد نیز روند آتی اونس را بدون تغییر محسوس پیش‌بینی کردند.

در نظرسنجی هفته گذشته ۷۳ درصد از کارشناسان وال‌استریت و ۵۵ درصد از سرمایه‌گذاران نسبت به بالا رفتن قیمت طلا ابراز خوش‌بینی کرده بودند.

در معاملات روز جمعه بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در ماه آوریل ۶/ ۰ درصد افزایش پیدا کرد و در قیمت ۱۳۲۲ دلاری بسته شد.

پیش‌بینی‌ها از فرآیند رشد نرخ بهره از سوی فدرال رزرو آمریکا در نشست ماه مارس همچنان موضع محتاطانه این نهاد را نشان می‌دهد.

لحن ملایم کمیته بازار آزاد نه‌تن‌ها یک عامل کاهشی برای شاخص دلار محسوب می‌شود، بلکه منجر به کاهش بازدهی اوراق قرضه نیز خواهد شد.

کاهش سوددهی اوراق خزانه‌داری ایالات‌متحده همزمان با روند افزایشی تورم تشدید می‌شود. به همین ترتیب، آینده شاخص دلار با چشم‌انداز کاهشی بازار اوراق نزولی خواهد شد.

علاوه‌بر این، ابهامات ژئوپلیتیک نظیر مذاکرات تجاری آمریکا با چین، وضعیت نهایی تامین بودجه ساخت دیوار مرزی و مذاکرات مربوط به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا به سود طلا عمل خواهند کرد.

با توجه به موفقیت اونس در برخورد با سطح حمایتی ۱۳۰۵ دلاری، توان صعود به سطوح بالاتر از ۱۳۲۵ دلاری نیز ممکن خواهد بود.

Untitled-1

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان