تاریخ انتشار: ۲۲:۰۷ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۷

هواوی به یک کار غیراخلاقی متهم شد

سایت The Information مقاله مفصلی را در مورد سرقت‌های هواوی در صنعت موبایل منتشر کرده که در آن اتهامات بسیار سنگینی مطرح شده است. از بین اتهامات، می‌توانیم به اهدای پاداش برای کارکنانی که بتوانند اسرار تجاری رقبا را ارائه کنند، اشاره کنیم.

هواوی به یک کار غیراخلاقی متهم شد

رویداد۲۴ طبق اعلام وزارت دادگستری آمریکا، این برنامه تشویقی هواوی مخفی هم نبوده است. یک وب‌سایت داخلی برای این موضوع وجود دارد که کارکنان را تشویق به ارائه اسرار تجاری به سرقت رفته می‌کند. محتوای این سایت توسط «گروه مدیریت رقابت» مورد بررسی قرار می‌گیرد. بر اساس ارزش اسرار مسروقه و سطح محرمانه بودن آن، فرد مذکور از طرف شرکت هواوی پاداش دریافت می‌کند. هرچقدر این اطلاعات مهم‌تر باشد، ارزش این پاداش هم بیشتر می‌شود. همچنین هواوی به کارکنان خود اطمینان داده که برای اشتراک‌گذاری این نوع اطلاعات با هیچگونه دردسری مواجه نمی‌شوند. هواوی هنوز در رابطه با این گزارش اظهارنظر نکرده است.

در بخش دیگر این مقاله آمده، کارکنان هواوی جلسات ساختگی برای ملاقات با تامین‌کنندگان قطعات شرکت‌های رقیب برگزار می‌کنند. این افراد در ظاهر به شرکت‌های موردنظر وعده قرارداد اختصاصی با شرکت هواوی‌ می‌دهند ولی در اصل می‌خواهند بخشی از اسرار تجاری شرکت‌های رقیب را به دست آورند.

در یک مورد، هواوی‌ ظاهرا ملاقاتی با تامین‌کننده تکنولوژی مربوط به حسگر ضربان قلب موجود در اپل واچ، ترتیب داده است. اگرچه این ملاقات در ظاهر برای عقد قرارداد اختصاصی با هواوی بوده، ولی کارکنان این شرکت در تمام مدت این جلسه عمدتا سوال‌های مختلفی در مورد اپل واچ مطرح کرده‌اند. بعد از این ملاقات، هواوی‌ دیگر با شرکت مذکور برای قرارداد اختصاصی موردنظر تماس نگرفته است.

همچنین هواوی‌ با کارمندان سابق اپل هم مصاحبه‌های شغلی ترتیب می‌داده. با این حال، به جای صحبت‌های مربوط به شغل موردنظر، مسوول استخدام هواوی‌ عمدتا سوالاتی در مورد محصولات و اقدامات اپل مطرح می‌کرده. یکی از کارمندان اپل که در یکی از این مصاحبه‌ها حضور داشته می‌گوید: «کاملا مشخص بود که آن‌ها علاقه‌ی زیادی به استخدام من ندارند و فقط می‌خواستند از کارهای اپل سر در بیاورند.»

در دنیای تکنولوژی، سرقت اسرار تجاری رقبا پدیده‌ی نامعمولی به‌حساب نمی‌آید و بسیاری از شرکت‌ها چنین کارهایی را انجام می‌دهند. با این حال، با توجه به اینکه هواوی‌ تحت فشار همه‌جانبه قرار گرفته، ظاهرا این فشارها باعث نشده این شرکت حجم چنین اقداماتی را کاهش دهد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: هواوی ، سرقت‌ ، موبایل
نظرات شما
پیشخوان