تاریخ انتشار: ۰۹:۲۶ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵

چامسکی: عربستان مرکز افراط‌گرایی درجهان است

«نوام چامسکی» نویسنده و اندیشمند مشهور آمریکایی از عربستان سعودی به عنوان مرکز افراط گرایی در جهان یاد کرد.
رویداد۲۴- «نوام چامسکی» نویسنده و اندیشمند مشهور آمریکایی از عربستان سعودی به عنوان مرکز افراط گرایی در جهان یاد کرد.

به گزارش پایگاه العهد، «نوام چامسکی» نویسنده و اندیشمند معروف آمریکایی در گفتگوی تلویزیونی با شبکه «دموکراسی اکنون» آمریکا، از عربستان سعودی به عنوان مرکز افراط گرایی در جهان یاد کرده و اظهار داشت که این کشور به حمایت از جنگ در سوریه و یمن ادامه می دهد.

وی افزود: عربستان نه تنها تروریست ها را حمایت می کند بلکه مساجد، روحانیون، مدارس و حوزه های دینی آنها این دیدگاه های افراطی را در تمام مناطق تحت نفوذ عربستان گسترش می دهند.

چامسکی کارنامه عربستان در زمینه حقوق بشر را از ننگین ترین کارنامه ها در جهان دانسته و به سر بریدن و محرومیت زنان از حقوق خود در این کشور اشاره نمود.

وی گفت: عربستان سعودی یکی از عجیب و غریب ترین سابقه های حقوق بشر را در جهان داراست. داعش افراد را سرمی برد اقدامی که همه را شوکه می کند و من فکر می کنم عربستان سعودی تنها کشوری است که به طور معمول اقدام به سربریدن آدم ها می کند. زنان در این کشور نمی توانند رانندگی کنند. این کشور به شدت تحت حمایت آمریکا و متحدان این کشور از جمله فرانسه و انگلیس است. 

چامسکی با بیان اینکه بین نحوه تعامل اوباما و جورج بوش با عربستان تفاوتی نمی بیند حمایت آمریکا، انگلیس و فرانسه از عربستان را ننگین و زننده توصیف کرده و اظهار داشت که آنها نفت می خرند و اسلحه می فروشند و از فروش سلاح به این کشور میلیاردها دلار به دست می آورند.

وی همچنین به تجاوز عربستان به یمن که موجب ایجاد فاجعه انسانی در این کشور بسیار فقیر شده است، اشاره نمود. چامسکی همچنین معتقد است که چشم اندازی که اخیرا از سوی محمد بن سلمان جانشین ولیعهد سعودی مطرح گردید دیرهنگام بوده و ممکن است تحقق نیابد.
منبع: مهر
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان