تاریخ انتشار: ۱۳:۲۹ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۷
رأی‌گیری تا ساعت ۱۸ ادامه خواهد داشت؛

آغاز رای‌گیری در انتخابات نهمین دوره هیات نمایندگان اتاق‌های سراسر کشور

نهمین دوره انتخابات هیات نمایندگان اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سراسر کشور از ساعت ۸ صبح امروز، یازدهم اسفندماه ۱۳۹۷ آغاز شده و تا ساعت ۱۸ ادامه خواهد داشت. زمان این انتخابات بنا به تشخیص انجمن نظارت بر انتخابات قابل تمدید است و در جریان آن از میان ۱۵۴۷ داوطلب در ۳۴ اتاق ۵۳۵ نفر برای حضور در هیات نمایندگان اتاق‌های شهرستان‌ها انتخاب می‌شوند.

آغاز رای‌گیری در انتخابات نهمین دوره هیات نمایندگان اتاق‌های سراسر کشور

رویداد۲۴  رای‌گیری در نهمین دوره انتخابات اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سراسر کشور به‌طور هم‌زمان از ساعت ۸ صبح امروز، یازدهم اسفندماه ۱۳۹۷ در ۳۴ اتاق در سراسر کشور آغاز شد و تا ساعت ۱۸ ادامه خواهد داشت.

طبق اعلام انجمن نظارت بر انتخابات دوره نهم اتاق‌های سراسر کشور، مدت‌زمان رأی‌گیری تا ۳ ساعت قابل تمدید است و شمارش آرا بلافاصله پس از پایان رأی‌گیری انجام می‌شود.

بر اساس آمار‌ها ۱۵۴۷ داوطلب در ۳۴ اتاق سراسر کشور برای عضویت در هیات نمایندگان اتاق‌ها ثبت‌نام کرده‌اند که از طریق صندوق آرا ۵۳۵ نفر از این افراد - ۴۰ نفر در اتاق تهران و ۱۵ نفر در هر یک از اتاق‌های شهرستان - به‌عنوان اعضای جدید هیات‌های نمایندگان انتخاب خواهند شد.

انجمن نظارت بر انتخابات دوره نهم به منظور حسن اجرای انتخابات به‌صورت آنلاین و از طریق دوربین‌های مداربسته هر ۳۴ حوزه رای‌گیری را از محل اتاق ایران رصد می‌کند. همچنین نمایندگان این انجمن به‌صورت حضوری بر روند برگزاری انتخابات در همه حوزه‌ها نظارت دارند.

رای‌گیری در انتخابات اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سراسر کشور به صورت الکترونیکی انجام می‌شود، بنابراین پیش‌بینی می‌شود نتایج نهایی در فاصله زمانی کمی پس از پایان رای‌گیری اعلام شود.

 امروز همزمان با آغاز انتخابات نهمین دوره هیات نمایندگان اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سراسر کشور، وزیر صنعت، معدن و تجارت با حضور در اتاق ایران از انجمن نظارت بر انتخابات بازدید کرد. رضا رحمانی دراین بازدید بر ضرورت برگزاری پرشور انتخابات اتاق‌ها تاکید کرد.

 از نظر تعداد نامزد‌های حاضر در انتخابات نهمین دوره هیات نمایندگان اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سراسر کشور، اتاق تهران با ۱۵۹ نامزد بیشترین تعداد تقاضا را برای ورود به هیات نمایندگان داشته که از میان آن‌ها باید ۴۰ نفر برای هیات نمایندگان انتخاب شوند.

از میان اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سراسر کشور، اتاق بندرعباس با ۶۰ نامزد، شلوغ‌ترین رقابت انتخاباتی را شاهد خواهد شود و اتاق‌های اصفهان و مشهد نیز با ۵۸ نامزد در رتبه بعدی قرار گرفته‌اند.

در مقابل اتاق‌های شهرکرد و کرمانشاه با ۲۸ نامزد و اتاق یزد با ۲۹ نامزد خلوت‌ترین رقابت انتخاباتی دوره نهم را برگزار خواهند کرد.

آغاز رای‌گیری در انتخابات نهمین دوره هیات نمایندگان اتاق‌های سراسر کشور

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان