تاریخ انتشار: ۱۰:۲۸ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۷
سنگین‌ترین افت روزانه دلار و سکه در اسفند؛

نرخ ارز ۳/ ۳ درصد و سکه ۹/ ۴ درصد کاهش یافت

دیروز حجم دلار تزریق شده به بازار درحدی بود که کسی مشکلی در تهیه ارز مورد نیاز خود نداشت.

نرخ ارز ۳/ ۳ درصد و سکه ۹/ ۴ درصد کاهش یافت

رویداد۲۴ هر دلار آمریکا که در ابتدای هفته ۵/ ۱ درصد رشد پیدا کرده بود، در معاملات دیروز رویه کاهشی را طی کرد و با ثبت افت ۴۵۰ تومانی، راس ساعت ۱۶ به قیمت ۱۳ هزار و ۱۵۰ تومان به فروش رفت.

انبساط عرضه توسط صرافی‌های بازارساز و اصلاح پلکانی نرخ ارز توسط این صرافی‌ها سنگین‌ترین افت روزانه شاخص ارزی کشور را از ۱۳ بهمن رقم زد.

دیروز حجم دلار تزریق شده به بازار درحدی بود که کسی مشکلی در تهیه ارز مورد نیاز خود نداشت.

صرافی‌های عامل بانک مرکزی هم قیمت مندرج بر تابلوی خود را کمتر از نرخ موجود در بازار قرار دادند و طی چند مرحله کاهش به قیمت فروش ۱۳ هزار تومان رسیدند. با تداوم روند فعلی، شکست مرز روانی و ورود دلار به کانال ۱۲ هزار تومانی در روزهای آتی دور از ذهن نخواهد بود.

هر سکه طرح جدید ساعت ۱۶ روز یکشنبه ۲۳۰ هزارتومان نسبت به روز ماقبل کاهش قیمت داشت و به بهای ۴ میلیون و ۴۶۰ هزار تومان به فروش رفت.

قرار گرفتن اونس طلا در کف قیمتی ۵ هفته اخیر و سنگین‌ترین کاهش روزانه نرخ ارز در یک ماه گذشته به میزان ۳/ ۳ درصد بهای سکه را با افت ۹/ ۴ درصد روبه‌رو کرد و کمترین ارزش این دارایی ارزشمند را از ۲۸ بهمن گذشته ثبت کرد.

افزایش عرضه دلار در بازار و مدیریت قیمت ارز با کاهش پلکانی توسط صرافی‌های بازارساز مقدمه کاهش بهای دلار را در معاملات یکشنبه به وجود آورد.

ثبات قیمت اونس طلا به دلیل تعطیلی بازار جهانی و نبود چشم‌انداز افزایشی در هفته جاری برای این فلز ارزشمند، همبستگی نوسان دلار و سکه را بیش از پیش به رخ کشید و نرخ ارز و سکه همز‌مان نزولی شدند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان