تاریخ انتشار: ۱۲:۳۸ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۷
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

بورس در هفته‌ای که گذشت/ نوسان بازار بورس در روزهای آخر سال

برخی از کارشناسان بورسی معتقدند؛ هرچه به پایان سال نزدیک‌تر می‌شویم روند شاخص‌ها بهبود پیدا می‌کند و فشار فروش کمتر و وضعیت بهتر می‌شود.

بورس در هفته‌ای که گذشت

رویداد۲۴ بازار در هفته‌های منتهی به پایان سال همیشه با فشار فروش مواجه بوده و طبیعتا شاهد رشد آنچنانی نیست مگر آنکه یک خبر بنیادین بیاید. کارشناسان بورسی امید دارند هرچه به پایان سال نزدیک‌تر می‌شویم، روند شاخص‌ها بهبود پیدا کند و فشار فروش کمتر و وضعیت بهتر شود.

برخی دیگر تاثیرگذاری نرخ ارز و بازار‌های جهانی به‌علاوه اثرگذاری تحریم‌ها در آینده را بر بازار پتروشیمی‌ها و گروه فلزات تاثیرگذار دانسته و معتقدند با وجود اعمال تحریم‌ها، شاید بازار اطمینانی پیدا کند و به سمت این سهم‌ها بیشتر حرکت کند.

شاخص بورس۱/۴۹ درصد افت کرد

در جریان داد و ستد‌های روز شنبه یازدهم اسفندماه بازار سرمایه تعداد یک میلیارد و ۴۷۹ میلیون سهم و حق‌تقدم به ارزش ۴۰۷ میلیارد تومان در ۱۴۳ هزار نوبت مورد داد و ستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت ۹۲۴ واحدی در ارتفاع ۱۶۴ هزار و ۳۷۰ واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر منفی بر افت دماسنج بازار سهام در این روز به نام نماد‌های فولاد مبارکه اصفهان، معدنی و صنعتی گل گهر و ملی صنایع مس ایران شد و در مقابل نماد‌های معاملاتی بانک صادرات ایران، لابراتور داورسازی دکتر عبیدی و پتروشیمی فجر با رشد خود مانع افت بیشتر شاخص بورس شدند.

در بازار‌های فرابورس ایران هم با معامله ۶۸۹ میلیون ورقه به ارزش ۳۶۴ میلیارد تومان در ۱۱۳ هزار نوبت، آیفکس ۰.۸ واحد افت کرد و در ارتفاع ۲۰۹۹ واحد قرار گرفت.

در جریان داد و ستد‌های آخرین روز معاملات بازار سرمایه روز چهارشنبه شانزدهم اسفندماه تعداد ۲ میلیارد و ۸۴ میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزش ۵۷۹ میلیارد تومان در ۱۲۰ هزار نوبت مورد داد و ستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۲۳۳ واحدی در ارتفاع ۱۶۲ هزار و ۸۲۷ واحد قرار گرفت.

به گزارش رویداد۲۴ بیشترین اثر مثبت بر رشد دماسنج بازار سهام در روز آخر هفته به نام نماد‌های معاملاتی بانک ملت، پالایش نفت بندرعباس و ملی صنایع مس ایران شد و در مقابل نماد‌های معاملاتی صنایع پتروشیمی خلیج فارس، بانک تجارت و فولاد خوزستان با افت خود مانع افزایش بیشتر شاخص بورس شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روز متعادل و مثبتی را پشت سر گذاشتند به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۶۷ واحد، کل (هموزن) ۳۶ واحد، قیمت (هموزن) ۲۵ واحد، آزاد شناور ۲۶۵ واحد و شاخص بازار اول ۲۸۹ واحد رشد و شاخص بازار دوم ۸۸ واحد افت را به‌ثبت رساند.

بر اساس این گزارش، در بازار‌های فرابورس ایران هم با معامله ۸۰۰ میلیون ورقه به‌ارزش ۴۷۹ میلیارد تومان در ۱۱۸ هزار نوبت، آیفکس ۰/۱ واحد افت کرد و در ارتفاع ۲۰۶۳ واحد قرار گرفت.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان