تاریخ انتشار: ۰۹:۴۹ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۶ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

انتصابات عجیب در زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کشوری/ برکناری یکباره ۱۵ مدیر در مجموعه شیر پگاه +اسناد

در بهمن ماه امسال در مجموعه شیر پگاه عزل و نصب های عجیبی انجام شده و مدیرعامل این مجموعه پانزده نفر از اعضای هیات مدیره و نماینده‌های این شرکت را برکنار و افراد جدیدی را در این مجموعه منصوب کرده است.

رویداد۲۴ اگر تداعی برند پگاه تاکنون تولید شیر و لبنیات بوده، احتمالا با خواندن این گزارش از این به بعد با شنیدن نام شرکت پگاه، تداعی دیگری در ذهنتان ایجاد شود. پگاه؛ شرکت رکوردار عزل و نصب‌های اتوبوسی.

ابتدا بهتر است پیشینه‌ای از شرکت پگاه را مرور کنیم: هلدینگ صنایع شیر پگاه به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده صنعت لبنیات در خاورمیانه فعالیت می‌کند؛ سهامدار عمده این شرکت صندوق بازنشستگی کشوری است؛ این یعنی شرکت پگاه مجموعه‌ای دولتی است که اموال آن اموال بیت‌المال محسوب می‌شود. بر این اساس باید گفت نحوه هزینه‌کرد درآمد این شرکت و عزل و نصب‌های آن برای وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي اهمیت دارد، از این جهت بر آن نظارت خواهد داشت.

اطلاعاتی که در اختيار رویداد۲۴ است، نشان می‌دهد یکماهه اخیر برای شرکت پگاه ماهی بسیار پررفت و آمد بوده، به نحوی که می‌توان ماه بهمن و اسفند را ماه رکوردشکنی شرکت پگاه در عزل و نصب‌های اتوبوسی خواند! رکوردی که تا اطلاع ثانوی در اختیار سید ابراهیم حسینی عضو حزب اعتدال و توسعه و مدیر صنایع شیر ایران (پگاه) است.

روزی که سیدابراهیم حسینی توسط جمشید تقی زاده مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری به مدیریت شرکت شیر پگاه منصوب شد و وعده تحول اساسی برای ارتقاء مجموعه پگاه را می‌داد، کسی گمان نمی‌کرد معنای تحول برای حسینی کاملا متفاوت است؛ چه اینکه اطلاعات رویداد۲۴ حاکی است که در یک ماه مانده به پایان سال ۹۷ حدود پانزده عضو هیات مدیره پگاه برکنار شده‌اند و افراد جدیدی را به این مجموعه اضافه کرده است.

تاریخ نامه‌های عزل اعضای هیات مدیره نشان می‌دهد بخش اعظم برکناری‌ها در یک روز اتفاق افتاده است. نکته دیگر آنکه تمامی نامه‌های برکناری در یک روز (11/12/97) در دبیرخانه شرکت به ثبت رسیده است.

نامه‌های عزل و نصب ابراهیم حسینی نشان می‌دهد نماینده‌های شرکت پگاه در شرکت‌های بازار گستر مناطق ۲ و ۳ و ۴، صنایع بسته بندی، پگاه آذربایجان، نماینده پگاه در کشت و صنعت دامپروری پگاه همدان، پگاه کرمان و خوزستان به یکباره تغییر کرده‌اند.

رفتار حسینی آنقدر عجیب است که مدیر بالادستی در وزارت کار، از عزل و نصب‌های موجود اظهار تعجب می‌کند و در هامش نامه اینگونه پاراف کرده است «ریاست محترم کمیته انتصابات؛ هنوز مجوز مدیرکل محترم سرمایه‌گذاری صندوق اعلام نشده است» اما احکام صادر شده است.

انتصابات عجیب و پر از ابهام در مجموعه شیر پگاه

آنگونه که پاراف نامه نشان می‌دهد تمام عزل و نصب‌ها باید در کمیته انتصابات بررسی شود اما این اقدام در شرکت زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کشوری بدون این بررسی صورت گرفته است. تصاویر نامه‌ها بهتر نشان می‌دهد که این حجم عزل و نصب‌ها چگونه در عرض چند روز اتفاق افتاده است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
علی برکت الله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
0
3
داداشمون گویا عجله داشته، منتظر کمیته نمونده.. البته آقای حسینی ارادت ویژه ای به خزب اعتدال و توسعه دارد.. باید دید حزب مورد نظر چه نظری دارند
جواد روشن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
0
3
بابا اینها به یه کارخونه شیر هم رحم نکردن؟
بازنشسته
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
0
3
خاک بر سر ما که یه عمر در این دولت کار کردیم تا این آقایون با 30 سال حقوق ما اینگونه رفتار کنند
محمد حسینی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
0
1
اگر اینها خوب بودن پس چرا برداشته شدن و اگر بد بودن اصلا چرا انتخاب شده بودن؟
بینام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
0
1
سلام.خداخودش به دادصنایع شیربرسه چی بود چه شدحیف زحماتیکه گذشتگان کشیدن که به دست چه افرادی برسه البته متاسفانه این آمدن ورفتنهای اتوبوسی رسم شده
احسان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
0
0
فعلا دولت روهواست افزایش حقوق ‌نجومی دلیل هوس کردن برای عوض کرون مدیران پگاه کار که نمی کنن حد اقل برای خوشان پست و مقام می سازند
نظرات شما
پیشخوان