تاریخ انتشار: ۱۱:۲۸ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر

متهم پرونده گروه هدایتی در یک روز ٢٤٢ حساب برای فرزند ٨ ساله‌اش باز کرد/ گفته بودند موسوی نژاد اطلاعاتی است!

در آغاز سومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات حسین هدایتی و ۱۰ متهم دیگر، وکیل سید مهدی موسوی‌نژاد برای دفاع از موکل خود در جایگاه حاضر شد.

رویداد۲۴ وکیل سید مهدی موسوی‌نژاد در آغاز سومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات حسین هدایتی گفت: تمامی اتهامات منتسب به آقای موسوی‌نژاد بر مبنای کلماتی است که در کیفرخواست ذکر شده و همچنین در کیفرخواست آمده ارزش واقعی ملک ۱۰ برابر کمتر از میزان واقعی است و شکایت آقای هدایتی از موکل بنده صوری بوده است.

صوری بودن معاملات موسوی‌نژاد صرفا یک ادعا است

وی ادامه داد: موکل حدود ١٥ ماه بصورت مداوم جهت اخذ تسهیلات تلاش کرده که فقط موفق به اخذ مصوبه شده، لذا برقراری روابط نامتعارف از ید موکل خارج بوده و اگر می‌توانست این تسهیلات را اخذ کند، برای خودش این کار را انجام می‌داد.

وکیل سید مهدی موسوی‌نژاد افزود: اینکه متهم ردیف اول با ارتباطات گسترده با مسئولان شهرداری جهرم و بانک سرمایه تسهیلات اخذ کرده است، ربطی به موکل بنده ندارد. موکل بنده در جلسه گذشته در خصوص پروژه‌های کارسان و لیان توضیح داد و گفت که صوری بودن این معامله صرفا یک ادعا است.

وی خاطرنشان کرد: حسین هدایتی می‌گوید این املاک را ندیده اما دلایل متعدد وجود دارد که ایشان و نمایندگانشان ملک را دیده‌اند. همچنین اصل بر عدم صوری بودن معامله‌ها است و در هیچ محکمه‌ای این صوری بودن از سوی بانک سرمایه ثابت نشده است.

موکلم با روسای رده بالای بانک سرمایه هیچگونه رایزنی نداشته است

وکیل سید مهدی موسوی‌نژاد گفت: نماینده دادستان فرمودند مصوبه تسهیلات و پرداخت تسهیلات همزمان به شعبه فرمان ارسال شده است و با این توضیحات رایزنی موکل چه اثری در پرداخت تسهیلات داشته است. اصلا موکل با روسای رده بالای بانک سرمایه هیچگونه رایزنی نداشته و اعمال موکل هیچ تاثیری در پرداخت تسهیلات نداشته است.

وی ادامه داد: من با مهندس پروژه ها صحبت کردم که گفت اگر آقای هدایتی ٢٠ میلیارد تومان می آورد پروژه تکمیل می شد. به موکل من می گویند چرا بعد فروش ملک در بانک رفت و آمد می کرد که ایشان در آن بانک حساب داشت و موکل برای آبادانی شهر خود تا سال ٩٢ در آن پروژه زحمت کشیده بود و می خواست کارسان و لیان به سرانجام برسد. موکل دنبال این بود که ثمن معامله خود را اخذ کند.

موسوی‌نژاد افزود: اینکه می‌گویند موکل بنده پول را به حساب فرزندش واریز کرده باید بگویم فرزند ایشان در آن مقطع ٨ سالش بوده و حقوقدان‌ها می‌دانند حساب فرزند ٨ ساله عملا حساب والد هست و کلیه واریز و برداشت توسط خود آقای موسوی‌نژاد انجام می‌شد.

اینکه در یک روز ٢٤٢ حساب برای فرزند ٨ ساله‌اش باز کرده نشان از پولشویی است

با پایان اظهارات وکیل سید مهدی موسوی‌نژاد، نماینده دادستان گفت: وکیل متهم می‌گوید ایشان هیچ نقشی در دریافت تسهیلات نداشته است. بنا بوده ضمانت نامه‌ها از بانک خارج و در شرکت ذی نفع نقد شود. ضمانت‌نامه، ضمانت است و اصل در آن عدم پرداخت است. متن این قرارداد گویی بدون ضمانت نامه خرید و فروش شده است و بدون قرارداد پایه انجام شده است.

وی ادامه داد: نکته بعدی در خصوص نقش آقای موسوی‌نژاد نشان در بانک شعبه فرمان است. من گفتم از ٨ شرکت فقط در ٥ شرکت آقای موسوی‌نژاد نقش داشتند. من جلسه گذشته نیم ساعت کیفرخواست را تشریح کردم. رییس وقت شعبه فرمان در دادگاه حضور دارند و نقش آفرینی آقای موسوی نژاد را تشریح خواهند کرد.

قهرمانی افزود: آقای موسوی نژاد حق خود را از محل تسهیلات دریافت می‌کردند. سپرده بابت پشتوانه معنوی بوده و قابل برداشت نبوده است. تفاهم نامه اولیه هم به اسم آقای موسوی‌نژاد بود. اینکه ایشان هم شخصا به بانک مراجعه می‌کردند نشان از هوش ایشان است. همچنین اینکه ایشان در یک روز ٢٤٢ حساب برای فرزند ٨ ساله اش باز کرده نشان از پولشویی است.

روزی که من آمدم این آقایان را به عنوان مشتری VIP به ما معرفی کردند

در این بخش از دادگاه، یدیسار، رییس بانک سرمایه شعبه برج فرمان برای توضیحات در خصوص نقش آفرینی سید مهدی موسوی‌نژاد در جایگاه حاضر شد و گفت: زمانی که من شروع به کار کردم ملک در رهن بود و تسهیلات اخذ شده بود. من امروز می‌فهمم که این سناریو است که یک رییس شعبه حضور دارد تسهیلات اخذ شده و ملک در رهن می‌رود و بعد رییس شعبه عوض می‌شود تا تنها مصوبات را اجرا کند.

وی ادامه داد: در تاریخ ١٠ اردیبهشت ٩٢ قبل از اینکه من مسئولیت بگیرم ارزیابی قبلی ملک که ٢١٠ میلیارد تومان بود کارشناسی شده بود. حال وقتی رییس شعبه عوض می‌شود مگر می‌تواند بگوید تسهیلات نمی‌دهم. همچنین روزی که من آمدم این آقایان را به عنوان مشتری VIP به ما معرفی کردند.

به من می‌گفتند آقای موسوی‌نژاد اطلاعاتی و دوست اعضای هیات مدیره است

وی افزود: البته هیچگاه آقای موسوی‌نژاد از ما کار خلاف نمی‌خواست و من مصوبه هیات مدیره را اجرا می‌کردم. این در حالی است که دو شرکت دیگر وجود داشتند که من مقاومت کردم و تسهیلات ندادم و دست آخر براثر فشارها خودکار را گذاشتم و بیرون آمدم.

یدیسار گفت: کلیه مصوبات که به دست ما می‌رسید نوشته شده بود که براساس درخواست آقای موسوی‌نژاد؛ که به همین دلیل هم ایشان رفت و آمد داشتند و کارها را انجام می‌داد. به من می‌گفتند آقای موسوی‌نژاد اطلاعاتی و دوست اعضای هیات مدیره است. من موظف بودم که کارهای ایشان را انجام دهم.

 

جزئیات جلسه دوم دادگاه حسین هدایتی و همدستانش را در این لینک بخوانید.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
0
1
جلسه رسیدگی به اتهامات هدایتی وهمدستانش , جلسه رسیدگی به اتهامات مرجان شیخ الاسلامی وهمدستانش, جلسه رسیدگی به اتهامات مدیران بانک سرمایه , جلسه رسیدگی به...ودههاجلسه رسیدگی دیگر , عجب دزد بازاری شده !!! آن وقت میگویند سیاه نمایی نکنید!!!
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان