تاریخ انتشار: ۱۴:۴۲ - ۰۹ فروردين ۱۳۹۸
خطیب نماز جمعه تهران:

با ثروت‌های بادآورده و حرام باید جدی‌تر از قبل مبارزه شود

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به فرمایشات رهبری تاکید کرد: سال ۹۸، سال استفاده از فرصت‌ها و ظرفیت‌هاست.

با ثروت‌های بادآورده و حرام باید جدی‌تر از قبل مبارزه شود

 رویداد۲۴ حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجواد حاج علی اکبری، خطیب موقت نماز جمعه، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران، با تبریک فرا رسیدن نوروز گفت: سالی که با نام امیرالمومنین آغاز شود نویدبخش فرصت‌هاست. طبق گفته رهبر معظم انقلاب اسلامی و برخلاف گفته دشمنانِ انقلاب اسلامی سال ۹۸، سال  استفاده از فرصت‌ها و ظرفیت‌هاست.

خطیب جمعه تهران بعثت پیامبر گرامی اسلامی(ص) در دهه سوم ماه رجب را مورد اشاره قرار داد و گفت: هیچ روز و شبی در سال به میمنت و فرخندگی و الهام‌بخشی شب و روز مبعث نمی‌رسد؛ زیرا اساس همه نعمت‌ها است که خدا بر جامعه مؤمنین منّت گذاشته است.

حاج‌علی‌اکبری شب و روز بعثت را شب و روز توجه به علی‌ابن ابی‌طالب دانست و گفت: به وسیله جایگاه امامت و پیشوایی است که امکان دست‌یابی بشریت به خوشبختی فراهم می‌شود. لذا هم در شب و هم روز بعثت سخن از این است که متوجه امام علی(ع) باشیم. زیبایی پیام‌های بعثت در چهره بی‌بدیل علی‌ابن ابی‌طالب متجلی است.

وی با اشاره به محیط قبل از بعثت پیامبر(ص) گفت: از معجزات بعثت این است که از جامعه آکنده به ضلالت آن روز، جامعه‌ای پیشرفته بسازد و از بین آن جماعت انسان‌های بزرگ را تربیت و به بشریت هدیه کند. بعد از قرن‌ها امروز هم مسلمانان جهان در اقصی‌نقاط عالم و ملّت عزیز ما از رایحه دلپذیر خلق دل‌آرا و خوش محمّد مصطفی(ص) سرمست هستند.

امام‌جمعه موقّت تهران، انقلاب اسلامی را دنباله بعثت و آرزوهای پیامبر اسلام(ص) دانست و گفت: امیدواریم خدا این انقلاب را به ظهور موعود الهی برساند. عترت و قرآن در حقیقت یکی هستند و هر دو دستاورد بزرگ برای جهان بشریت است. یکی نقشه راه سعادت انسان که قرآن کریم است و شبیه و نظیری در میان کتاب‌های آسمانی ندارد و پیام بعثت هم بازگشت به قرآن است.

وی ادامه داد: راهی برای ادامه نجات نداریم مگر اینکه در کشتی تقوا سوار شویم، حریم امن تقوا را شناختن راه نجات است و بار این کشتی ایمان و بادبادنش توکل است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: انسان می‌تواند فرصت ها ، هدف ها و گذشته را ببیند و تصمیم بگیرد. امیدواریم خدواند سهم همه را در سال جدید از تقوای خودش بیشتر قرار دهد.

وی افزود:‌ امام فرومدند صبحگاه دوازده فرودین که نخستین روز حکومت الله بر زمین است از بزرگترین اعیاد ملی و مذهبی ماست و امروز ما چهلمین سال این حکومت این بزرگ را پیش رو داریم.

وی تاکید کرد: امام فرمود جمهوری اسلامی نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر که این رهنمود می‌تواند گام دوم ما باشد.

حاج علی اکبری ادامه داد: مثل هر سال در آغاز سال جدید رهبر حکیم و فرزانه ما به زیبایی نقشه پیش روی ما را ترسیم نمودند و امیدواریم این نعمت الهی را قدر بدانیم.

وی گفت: نباید از کنار سخنرانی راهبردی رهبری به سادگی عبور کنیم این سخنرانی برای همه الهام بخش است مخصوصا برای جوانان و نسل جوان ما و مراقب باشیم به فراموشی سپره نشود.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: آن چه که حضرت آقا فرمودند در جنگ نبرد اراده ها فرمودند دشمن متوجه شده هر زمان ملت ایران اراده کند به آن چیز خواهد رسید بنابراین تصمیم گرفتند در اراده ما ملی ملت رخنه کنند. 

وی تاکید کرد:‌ تعیین شعار سال گفتمان سازی است هم برای این است که اراده ها جهت دار شود. رهبر عزیز ما دست دشمن را خوانده است و با دقت نسخه شفا بخش اقتصاد مقاومتی را پیش رو ملت ایران قرار داد و ارکان و لوازمش را به عنوان شعار هر سال قرار دادند.

وی ادامه داد: رونق اقتصادی که شعار امسال بود روح اقتصاد مقاومتی است. رهبر عزیز ما رونق اقتصادی را جهت گیری اصلی ما معرفی کردند و ما باید به عنوان یک اصل پیشبرنده قرار دهیم و تشریفاتی به این موضوع نگاه نکنیم.

امام جمعه تهران بیان کرد: اگر دست به هم بدهیم بسیاری از خواسته های که مردم انتظار دارند محقق پیدا می‌کند، تورم کنترل می‌شود، نیاز ما به کالاهای خارجی کمتر، امید به آینده در نسل جوان بیشتر می‌شود،‌ جذب سرمایه خارجی آسان می‌شود و در نهایت اقتصاد ملی به خوبی در برابر تکانه‌های دشمنان ایستادگی خواهد کرد.

حاج‌علی‌اکبری ظرفیت‌های عظیم کشور برای تحقق شعار رونق تولید را مورد اشاره قرار داد و گفت: بازار بزرگ ۸۰ میلیونی داخلی و بازار ۶۰۰ میلیونی که در همسایگی ما قرار دارد در اختیار ماست و جایگاه رفیعی که ایران در سیاست منطقه‌ای و جهانی دارد، ظرفیت‌های ما است.

وی افزود: مهم‌ترین ظرفیت کشور ما، نیروی انسانی تربیت‌شده‌ای است که جزء رویش‌های انقلاب است. علاوه بر این، امکانات زیرساختی خوبی وجود دارد که در پهنه عمومی کشور فراهم است.

رویداد۲۴ حاج‌علی‌اکبری، وجود تدبیر، برنامه‌ریزی، شجاعت و روحیه جهادی را برای استفاده از ظرفیت‌های کشور ضروری دانست و افزود: همچنین نیاز داریم به انسجام ملّی و وحدت سراسری برای اینکه به چنین هدفی دست پیدا کنیم. 

وی با بیان اینکه موانعی برای تحقق شعار سال وجود دارد که باید با آن‌ها بجنگیم، تصریح کرد: برخی موانع فرهنگی وجود دارد؛ مثل تنبلی و مصرف‌گرایی و گرایش به کالاهای خارجی و احتکار خانگی و خلاءهایی که در ارتبط با مهارت‌ها داریم. همچنین در بخش‌های گوناگون مشکلات ساختاری و مدیریتی داریم که آن‌ها را هم باید برطرف کنیم. قوانین دست و پا گیر را باید حذف و نظام بانکی را اصلاح کنیم.

حاج‌علی‌اکبری ادامه داد: با ثروت‌های بادآورده و حرام باید جدی‌تر از قبل مبارزه شود و دست‌‌های فاسد و فاسق که در اقتصاد ملّی رخنه می‌کنند و به نیابت از دشمن، علیه اقتصاد ما نقش‌آفرینی می‌کنند، قطع بشود تا مسیر برای شکوفایی و تولید باز شود. همچنین باید با واردات بی‌رویه و غیرضروری مقابله بشود و با استفاده شایسته‌ و افزایش بهره‌وری از ظرفیت‌ها، بتوانیم در ارتباط با شعار سال، قدم‌های بزرگی را برداریم.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان