تاریخ انتشار: ۱۸:۰۴ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۸

۱۱ هزار کیلومتر از راه‌های کشور براثر سیل آسیب دید

مدیرکل دفتر نگهداری و راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: سیل به ۱۱ هزار کیلومتر از راه‌های کشور یک هزار تا ۱۲۰۰ میلیارد تومان خسارات وارد و ۱۵۹ مسیر را مسدود کرد.
۱۱ هزار کیلومتر از راه‌های کشور براثر سیل آسیب دید
رویداد۲۴ «رضا اکبری» گفت: از ۱۵۹ راه مواصلاتی که به علت سیلاب مسدود شده بود ۱۳۰ راه و جاده با تلاش راهداران بازگشایی شد، اما ۲۷ محور ارتباطی همچنان مسدود است.
 
وی اضافه کرد: هفت راه مسدود شده جزو محور‌های شریانی و بقیه فرعی هستند که برخی از این مسیر‌های فرعی هر ساله به دلیل حجم بالای برف بسته می‌شوند.

مدیرکل دفتر نگهداری راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای درباره آخرین وضعیت جاده‌های کشور، گفت: هم اکنون محور آق‌قلا – گرگان به واسطه سیل و آب‌گرفتگی همچنان مسدود بوده و تلاش برای بازگشایی آن ادامه دارد و محور جایگزین، مسیر میامی- گرمه– جنگل گلستان است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از محورها، محور اهرم در استان بوشهر است که بخشی از کوه و تراشه‌ای که در این محور وجود دارد لغزش کوچکی داشته است که احتمال دارد این توده از کوه لغزش کند؛ بنابراین توصیه شده است با رعایت جانب احتیاط و با حضور راهداران در آن نقطه، این محور روز‌ها باز و در شب بسته باشد تا اتفاقی نیفتد.

اکبری افزود: محور قدیم خرم‌آباد– پل دختر به دلیل رانش و آب‌بردگی زیادی که داشته بسته است و تلاش می‌شود که به سرعت بازگشایی شود. اما تردد در مسیر جایگزین این محور فعلا از مسیر‌های کوهدشت– پل‌دختر یا آزادراه خرم‌آباد– اندیمشک است.

مدیرکل دفتر نگهداری و راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: محور آزادشهر – شاهرود یا محور خوش ییلاق در استان گلستان نیز به دلیل رانش و ریزش کوه فعلا مسدود است که این محور نیاز به اصلاحات در چند نقطه دارد. محور جایگزین آن محور سمنان– فیروزکوه– گرگان است.

به گفته وی محور گنبد– کلاله نیز به دلیل طغیان رودخانه و آب‌گرفتگی مسدود بوده و محور جایگزین آن محور گنبد– مینودشت- کلاله است.

مدیرکل دفتر نگهداری راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: از ابتدای طرح نوروزی در ۲۵ اسفندماه و شروع بارندگی اولین سامانه بارشی که از ۲۶ اسفند بود خسارت‌هایی رخ داد و ۱۵۹ مسیر مسدود شد.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار سیل امروز
نظرات شما
پیشخوان