تاریخ انتشار: ۱۷:۵۴ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۸
فرماندار آق‌قلا:

سطح آب در آق‌قلا ۳۰ سانتی‌متر افزایش یافت

فرماندار شهرستان آق قلا گفت: با افزایش حجم آب گرگان‌رود، سطح آب در برخی از محلات آق قلا بین ۲۰ تا ۳۰ سانتی‌متر افزایش یافت. رواناب‌های ناشی از ذوب برف در منطقه زرین گل و بارش‌های پراکنده، باعث جاری شدن دبی بیش از ۴۰ مترمکعب بر ثانیه از ظرفیت گرگان‌رود شده که همین امر افزایش سطح آبگرفتگی‌ها در برخی از محلات شهر آق قلا و روستا‌های آن را به دنبال داشت.
  رویداد۲۴  امانگلدی ضمیر در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: رواناب‌های ناشی از ذوب برف در منطقه زرین گل و بارش‌های پراکنده، باعث جاری شدن دبی بیش از ۴۰ مترمکعب بر ثانیه از ظرفیت گرگان‌رود شده که همین امر افزایش سطح آبگرفتگی‌ها در برخی از محلات شهر آق قلا و روستا‌های آن را به دنبال داشت.

وی افزود: این افزایش آب را در محلات حکیم آباد، ایثار، کل آباد و عیدگاه شهر آق قلا که ۱۶ روز درگیر آبگرفتگی هستند، داریم.

ضمیر با بیان اینکه سرریز گرگان‌رود را در حدود ۳ کیلومتر از محدوده روستای یلمه خندان داریم، تصریح کرد: البته روستای یلمه خندان در محاصره سیل قرار دارد، ولی خطر جدی متوجه روستا نیست.

فرماندار آق قلا خاطرنشان کرد: برای برطرف کردن سرریز گرگان‌رود در محدوده یلمه خندان نیاز به نیرو‌های کمکی بیشتری داریم. البته از صبح امروز عملیاتی انجام شده که توانستیم آب را ۵ متر مکعب بر ثانیه به رودخانه بازگردانیم.

وی گفت: حدود ۲۰ نقطه را برای تخلیه آب بوسیله پمپ مشخص کردیم تا آب با سرعت بیشتری از محلات تخلیه شود
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان