تاریخ انتشار: ۱۸:۰۶ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۸

برنامه صادرات لوازم خانگی به ۱۳ کشور

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در سال جدید مهمترین رویکرد صنعت لوازم خانگی، صادرات خصوصا به کشورهای همسایه خواهد بود.

برنامه صادرات لوازم خانگی به ۱۳ کشور

رویداد۲۴ سعید زرندی در جلسه‌ای که با حضور انجمن‌های صنعت لوازم خانگی برگزار شد گفت: برای ۱۳ کشور همسایه به علاوه چین و هند برنامه صادراتی تعیین شده است.

وی گفت: در سال ۹۸ توجه به بازار و تقاضا موضوع بسیار مهمی است و برای افزایش تولید و ظرفیت تولید کشور، باید توسعه صادرات با محوریت کشورهای همسایه دنبال شود.

معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: صنعت لوازم خانگی از جمله صنایع اولویت داری است که در سال ۹۸ به آن توجه ویژه خواهد شد.

زرندی تصریح کرد: تأمین مالی واحدهای صنعتی در غالب تبصره ۱۸ و سایر مواد قانونی دنبال می‌شود که نیازمند همکاری بیشتر نظام بانکی و سایر دستگاه‌ها است.

وی افزود: ۵ سطح برای توسعه صنعتی کشور مورد توجه می‌باشد که عبارت است از «سطح حاکمیت و اراده سیاسی، اقتصاد کلان، سیاست‌های صنعتی و تجاری، رشته فعالیت و سطح بنگاه ها» که هرکدام از این سطوح دارای وظایف و اقداماتی خاص هستند.

زرندی توضیح داد: برای سطح چهارم که رشته فعالیت می‌باشد، برای هر صنعت برنامه ریزیانجام می‌شود که با هم اندیشی و هم فکری انجمن‌های تخصصی و بخش خصوصی صورت می‌پذیرد.

زرندی گفت: در صنعت لوازم خانگی توجه به کیفیت، خدمات پس از فروش و صادرات مهم است و در سال رونق تولید انجمن‌ها و تشکل‌ها در این مسیر گام بردارند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: در صنعت لوازم خانگی موضوع برند و نشان از اهمیت بالای برخوردار است و ما نیازمند سرمایه گذاری‌های بزرگ و متشل در این بخش هستیم.

وی همچنین گفت: با توجه به سیل اخیر و نیاز مناطق سیل زده به لوازم خانگی، انجمن‌ها برای تولید محصولات مورد نیاز، برنامه ریزی لازم را انجام دهند.

در این نشست هرکدام از انجمن‌ها، نظرات و پیشنهادات خود را برای رفع مشکلات صنعت لوازم خانگی ارائه دادند و مقرر شد تا برنامه پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای سال ۹۸ را مورد بررسی و نظرات خود را ارائه کنند.

منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان