تاریخ انتشار: ۱۰:۴۴ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۴ نظر
شایعه‌ای که فروکش نمی‌کند؛

آیا کیش واقعا به چینی‌ها واگذار شده است؟/ نماینده مجلس: دستگاه‌های نظارتی سکوت کرده‌اند

موضوع واگذاری کیش به چینی‌ها با اینکه در آخرین روز‌های اسفند ماه سال گذشته مطرح و همان زمان هم تکذیب شد، اما همچنان محل بحث در شبکه‌های اجتماعی است و روزانه شایعات مختلفی درباره آن مطرح می‌شود.
آیا کیش واقعا به چینی‌ها واگذار شده است؟/ نماینده مجلس: دستگاه‌های نظارتی سکوت کرده‌اند
رویداد۲۴ ماجرا در پی تذکر یک نماینده مجلس به رئیس جمهور درباره واگذاری جزیره کیش به چینی‌ها مطرح و جنجال آفرین شد، موضوعی که بلافاصله توسط سازمان منطقه آزاد کیش تکذیب شد.

حسن نوروزی نماینده رباط کریم در مجلس اولین کسی نبود که به این موضوع واکنش نشان داد بلکه پیشتر از او، محمدرضا صباغیان نماینده بافق نیز در تذکری شفاهی نسبت به واگذاری زمین به برخی خارجی‌ها در منطقه آزاد کیش و منطقه آزاد ارس واکنش نشان داده بود.

پس از این جنجال‌ها محمدرضا سعیدی، معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد کیش در مصاحبه‌ای گفت: «عده‌ای در داخل و خارج با سوء استفاده از حس وطن‌پرستی و ملی‌گرایی به دنبال فضاسازی هستند» و صریحا اعلام کرد «هرگز اجازه نمی‌دهیم با این جوسازی‌ها آرامش مردم خدشه‌دار شود». وی با تاکید بر اینکه بر اساس قوانین هیچ شخص حقیقی و حقوقی اجازه فروش زمین به خارجی‌ها را ندارد، افزود: «البته از هرگونه سرمایه گذاری داخلی و خارجی در جزیره کیش استقبال کرده و می‌کنیم».

در همین رابطه محمدرضا صباغیان نماینده بافق گفت: حرف‌هایی مبنی بر واگذاری کیش به چینی‌ها در ماه‌های گذشته مطرح شد و خبر‌هایی به دستمان رسید که برخلاف اصل ۴۵ قانون اساسی است که می‌گوید اراضی سرزمینی غیرقابل واگذاری هستند. در همین ارتباط به رییس جمهور تذکر دادیم، اما همچنان این مسئله تعیین تکلیف نشده است و دستگاه‌های نظارتی از قبیل: مجلس، سازمان بازرسی و حتی دیوان محاسبات که مسئول رسیدگی به این پرونده بودند اظهارنظری در این باره نداشته اند.

اما با گذشت بیش از یک ماه از جنجال‌های تازه درباره واگذاری جزیره کیش به چینی‌ها، هنوز این مسئله در شبکه‌های اجتماعی فروکش نکرده و هر روز بحث‌های تازه‌ای درباره آن مطرح می‌شود. به جز تکذیبیه‌ای که توسط سازمان منطقه آزاد کیش در پاسخ به این شبهات مطرح شد هنوز سازمان‌های نظارتی واکنشی به این شایعات نشان داده نشده و هیچ مقام مسئولی در این سازمان‌ها در این باره اظهارنظر نکرده‌اند و همین مسئله باعث گسترش شایعات در شبکه‌های اجتماعی شود.
 
آیا کیش واقعا به چینی‌ها واگذار شده است؟/ نماینده مجلس: دستگاه‌های نظارتی سکوت کرده‌اند

گذشته از انتقاد نمایندگان، عده‌ای در شبکه‌های اجتماعی سفر علی لاریجانی و محمدجواد ظریف به چین در سال گذشته را موید اجاره ۲۵ ساله کیش به چینی‌ها می‌دانند! برخی دیگر نیز معتقدند همانند اتفاقی که برای آب‌های چابهار و ماهیگیری صیادان چینی در آب‌های جنوب کشور رخ داد، واگذاری کیش به چینی‌ها نیز صحت دارد. برخی دیگر نیز در این وانفسای پخش شایعات حتی ادعای فروش جزیره قشم به هندی آن هم همزمان با سفر حسن روحانی رئیس جمهوری به این جزیره را مطرح کرده‌اند!

آنچه در این میان حائز اهمیت است ورود سریعتر دستگاه‌های نظارتی به این ماجرا و پاسخگویی به این شبهات است.
منبع: اقتصاد24
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
یک ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۳۰
0
10
خاک برسر دولتی که خاک این کشور رو برای بقا واگذار می کنه ، به گور می برن
حمیدرضاخوشنان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
1
3
تانباشدچیزکی مردم نگویندچیزها حتماسروسری درفروش جزیره کیش هست والاچرامردم نمیکن تهران روفروختن اول میان شایعه درست میکنن بعد زیربارقرارداد سرتعظیم جلواربابانشون خم‌میکنن مثل فروش دریای خزر بخدااین کارهاازیک ایرانی بعیده خاک وطن فروختن مثل ناموس فروشی هست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
0
1
۳۰۰ هزارتا جوون مث شیر این کشور تکه تیکه شدن خاک نگه داشتن که الان ی ....بیاد و شمال رو بده به روسیه، جنوب رو بده به چین.میمونه وسط اونم تجریش کنید و خلاص دیگه.روحانی ....
اهورا
|
Sweden
|
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
0
0
باید کمپین راه بیفته
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان