تاریخ انتشار: ۲۱:۲۶ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸

مجلس با پیشنهاد بنزینی دولت موافقت نکرد

هدایت الله خادمی گفت: اهالی خانه ملت با پیشنهاد مورد نظر دولت موافقت نکردند چرا که اقتصاد معیوب کشور توان افزایش ۵۰ درصدی قیمت بنزین را ندارد.

مجلس با پیشنهاد بنزینی دولت موافقت نکرد

رویداد۲۴ هدایت الله خادمی با تاکید بر اینکه پایین بودن قیمت حامل های انرژی مسئله اصلی نیست، افزود: دولت اختیار دارد با یک شیب ملایم قیمت سوخت را افزایش دهد.

وی ضمن اشاره به اینکه قیمت حامل های انرژی از سال ۹۲ تا پایان ۹۶ هیچ گونه افزایشی پیدا نکرده است، اظهارداشت: دولت در سال ۹۶ متوجه اشتباه خود در عدم افزایش قیمت سوخت شد بنابراین در لایحه بودجه سال ۹۷ پیشنهاد کرد تا نرخ حامل های انرژی به ویژه بنزین ۵۰ درصد افزایش یابد.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اهالی خانه ملت با پیشنهاد مورد نظر دولت موافقت نکردند چرا که اقتصاد معیوب کشور توان افزایش ۵۰ درصدی قیمت بنزین را ندارد.

وی با تاکید بر اینکه دولت از سال ۹۲ تا ۹۶ تمامی زیرساخت های شفاف سازی مصرف بنزین مانند کارت سوخت را کنار گذاشت، گفت: امسال برخی ها پیشنهاد کردند تا به هر ایرانی روزانه یک لیتر بنزین اختصاص داده شود.

خادمی با بیان اینکه اجرای طرح پیشنهادی مدنظر معایب و مضرات بسیاری دارد، افزود: بطورکلی از مهمترین مضرات اجرای این طرح افزایش سالانه سهمیه سوخت افراد است و از طرفی باید سازوکاری اجرا شود تا کسانی که قصد فروش سهمیه سوخت خود را دارند بتوانند آن را واگذار کنند.

وی ضمن اشاره به اینکه ایجاد سازوکار مدنظر قیمت سوخت را چند نرخی می کرد، اظهارداشت: وجود چنین مسائلی سبب رها شدن طرح اختصاص سهمیه سوخت به هر ایرانی شده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حال حاضر زمزمه هایی به گوش می رسد که دولت برای افزایش درآمدهای خود و جلوگیری از قاچاق قصد دارد قیمت سوخت را دو نرخی کند.

وی افزود: در واقع دولت علاوه بر اختصاص سهمیه سوخت به خودروهای موجود در کشور نرخ بالاتری را هم برای خودروهایی که بیش از مقدار سهمیه مصرف می کنند اعمال خواهد کرد.

خادمی مخالفت خود را در مورد نرخ دوم حامل های انرژی اعلام کرد و اظهارداشت: در صورتی که نرخ دوم برای حامل های انرژی اعمال شود نباید قیمت سایر کالاها در جامعه بالا رود. 

وی با تاکید بر اینکه مشکل اصلی در کشور پایین بودن قیمت حامل های انرژی نیست بلکه ارزش پایه پولی کشور را نمی توان حفظ کرد، ادامه داد: به عنوان مثال اگر نرخ دلار در ایران ۲۰۰ تومان در نظر گرفته می شد نرخ سوخت در کشور چند برابر اروپا بود.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی گفت: ارزش پایه پولی کشور هیچ گاه حفظ نشده در حالی که ارزش درهم امارات نزدیک به ۳۰ ساله که در مقایسه با دلار حفظ شده است.
وی با تاکید براینکه با افزایش نرخ بنزین مشکلات کشور رفع نخواهد شد، اظهارداشت: طرح افزایش قیمت حامل های انرژی در مجلس شورای اسلامی رای نخواهد آورد.

خادمی ضمن اشاره به دولت نگران تامین هزینه های خود است، ادامه داد: افزایش نرخ حامل های انرژی در شرایط کنونی اقدامی صحیح نیست و دولت نمی تواند هزینه های خود را از طریق مردم تامین کند.

وی تنها راهکار رفع مشکلات کشور را مدیریت صحیح، رونق تولید، کاهش فساد، اشتغالزایی و غیره برشمرد و یادآور شد: همه دستگاه ها، ارگان ها، سازمان ها باید در رفع مشکلات کشور مشارکت داشته باشند.

منبع: بازار نیوز

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان