تاریخ انتشار: ۱۴:۱۸ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
رئیس اتحادیه بارفروشان خبر داد:

قاچاق پیاز با کامیون‌های حامل گوجه!

رئیس اتحادیه بارفروشان، با بیان اینکه در پی ممنوعیت صادرات، پیاز به صورت قاچاق از کشور خارج می شود، گفت: وقوع سیل، باعث تاخیر در برداشت پیاز شده است.

قاچاق پیاز با کامیون‌های حامل گوجه!

رویداد۲۴ حسن صابری ، درباره اینکه چرا ممنوعیت صادرات پیاز و سیب‌زمینی نتوانسته بر قیمت این محصولات در بازار اثر بگذارد، گفت: اگر صادرات پیاز ممنوع نمی‌شد، خروج بی رویه آن از کشور موجب می‌شد قیمت این محصول در میدان مرکزی میوه و تره بار، به کیلویی ١٥ تا ٢٠ هزار تومان برسد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون عرضه این محصول کاهش یافته است، افزود: معمولاً هر سال در اردیبهشت ماه، پیاز مناطقی مانند دزفول و چین دوم جیرفت و بندرعباس وارد بازار شده و عرضه زیاد می‌شد؛ همچنین عرضه سیب زمینی نیز از مناطقی مانند گرگان به بازار صورت می‌گرفت؛ اما سیل‌های اخیر باعث شده کشاورزان نتوانند پیاز‌ها را در دزفول برداشت کنند.

رئیس اتحادیه بارفروشان خاطرنشان کرد: اگر شرایط جوی به همین صورت بماند، اتفاق جدیدی رخ ندهد و آب گرفتگی‌ها نشست کند، حدود ١٠ تا ١٥ روز آینده این پیاز‌ها قابل برداشت و عرضه زیاد می‌شود. همچنین محصول جیرفت و بندرعباس نیز، در اردیبهشت ماه به تدریج وارد بازار خواهد شد.

صابری افزود: البته ناگفته نماند صادرات پیاز از کشور به صورت غیرقانونی و قاچاق ادامه دارد و برخی این محصول را در ماشین‌های حامل گوجه، زیر پوشش این محصول پنهان و صادر می‌کنند.

وی ادامه داد: برداشت سیب زمینی نیز در مناطقی مانند گرگان از اواسط برج دو آغاز می‌شود.

صابری، قیمت هر کیلوگرم پیاز را در میدان مرکزی میوه و تره بار بین ٦٠٠٠ تا ٨٠٠٠ تومان، سیب زمینی را بین ٢٥٠٠ تا ٤٠٠٠ تومان و گوجه فرنگی را بین ١٥٠٠ تا ٣٠٠٠ تومان اعلام کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به افزایش قیمت تمام شده تولید محصولات، نمی‌توان انتظار داشت نرخ این محصولات مانند سال گذشته باشد و به همان اندازه پایین بیاید؛ چون نرخ پایین برای کشاورز سود ندارد و او از کشت منصرف می‌شود.

منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان