تاریخ انتشار: ۱۷:۲۷ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

"دیوار" دلالان فرو ریخت/ قیمت‌ها در بازار خودرو نزولی شد

به دنبال دستور مقامات قضایی به سایت‌های اینترنتی برای حذف قیمت‌های غیرواقعی از آگهی‌های خرید و فروش خودرو، رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران از نزولی شدن قیمت‌ها در بازار خودرو خبر می‌دهد.

رویداد۲۴ در چند هفته اخیر بازار خودرو به یکباره با التهاب شدیدی روبه‌رو شد به گونه‌ای که به صورت روزانه قیمت‌ها در این بازار افزایش می‌یافت.

در این باره کارشناسان معتقد بودند که فعالیت برخی دلالان و سودجویان در سایت‌های خرید و فروش اینترنتی همچون دیوار و شیپور باعث ایجاد التهاب در بازار خودرو شده است.

به گفته کارشناسان اعلام قیمت‌های غیرواقعی در آگهی‌های خرید و فروش، درج گروهی قیمت‌های غیرواقعی، قیمت‌سازی غیرواقعی و جهت‌دهی به بازار خودرو از جمله اقدامات دلالان در سایت‌های خرید و فروش اینترنتی به قصد دامن زدن به قیمت‌های غیرواقعی در بازار خودرو و افزایش قیمت‌ها در این بازار بوده است.

به دنبال بالا گرفتن این انتقادات سرانجام مسؤولان قضائی وارد عمل شده و سرپرست دادسرای ناحیه ۳۱ تهران دستور حذف قیمت‌های بازار خودرو و مسکن را از آگهی‌های خرید و فروش اینترنتی به مدیران سایت‌های واسط ابلاغ کرد. به دنبال آن رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس فتا ناجا نیز هشدار داد که این سازمان رصد دائمی بر فعالیت اینگونه سایت‌ها بر فضای مجازی خواهد داشت.

به دنبال این اقدامات سرانجام سایت "دیوار" روز پنج‌شنبه از حذف نمایش قیمت‌ها از آگهی‌های خرید و فروش خودرو خبر داد. این سایت اعلام کرد: «پس از تحولات بازار خودرو در روزهای گذشته افزایش لحظه‌ای قیمت‌ها و پس از نگرانی هموطنان عزیز، دیوار تصمیم گرفت موقتاً و با هدف کمک به التهاب بازار، نمایش قیمت‌ها را از روی آگهی‌های خود حذف کند. "

در این شرایط تأثیرات این اقدام را از رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو پیگیر شدیم.

سعید موتمنی در این رابطه گفت: در چند هفته گذشته التهاب قیمتی بازار خودرو ناشی از فعالیت دلالان در فضای مجازی و سایت‌های خرید و فروش اینترنتی بود که اقدام صورت گرفته در ساماندهی این سایت‌ها در هفته گذشته تاثیرش را گذاشته و امروز شاهد نزولی شدن قیمت‌ها در بازار خودرو هستیم.

وی با بیان این‌که در گذشته شاهد بودیم که به یکباره ۱۰۰ تا ۲۰۰ نفر با هم به طور هماهنگ قیمت‌های غیرواقعی و بالا در سایت‌های خرید و فروش اینترنتی خودرو درج می‌کردند و اصطلاحاً اقدام به قیمت‌سازی می‌کردند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه هفته گذشته از سوی مسؤولان مربوطه اقدامات اولیه برای مقابله با این سوء‌استفاده‌ها صورت گرفت و امروز التهاب بازار خودرو کمتر شده است، ضمن آنکه مطمئناً در روزهای آینده شاهد کاهش بیشتر التهاب و کمتر شدن قیمت‌ها خواهیم بود.

وی تاکید کرد: باید سایت‌های خرید و فروش اینترنتی خودرو به گونه‌ای مدیریت شوند که اگر فردی می‌خواهد قیمتی برای خودرو در این سایت درج کند حتماً اصالت آگهی‌دهنده و همچنین کارشناسی بودن قیمت با توجه به قیمت روز خودرو در بازار واقعی، بررسی شود تا دلالان و واسطه‌ها دیگر نتوانند با هماهنگی یکدیگر اقدام به فضاسازی و قیمت‌سازی در فضای مجازی کنند.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
0
0
حدودا چقدر قیمت ماشین اومده پایین؟
نظرات شما
پیشخوان