تاریخ انتشار: ۱۱:۵۳ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
در گفت‌وگو با رویداد۲۴ مطرح شد؛

شرایط قیمت‌گذاری مسکن و خودرو در سایت‌های اینترنتی چگونه است؟/ اتحادیه فروشندگان خودرو همکاری نمی‌کند

به گفته سخنگوی اتحادیه کشوری کسب و کار‌های اینترنتی به منظور جلوگیری از دلال بازی در سایت‌های خرید و فروش بازارهای آنلاین محدودیت‌هایی اعمال شده است.

شرایط قیمت‌گذاری مسکن و خودرو در سایت‌های اینترنتی چگونه است؟/ اتحادیه اتحادیه فروشندگان خودرو همکاری نمی‌کند

رویداد۲۴ قیمت‌های عجیب و غریب در بازار خودرو و مسکن در سایت‌های اینترنتی باعث ایجاد نگرانی و سردرگمی مصرف‌کنندگان شد و با تصمیم دولت و نیروی انتظامی، قیمت‌های بازار خودرو و مسکن از سایت‌های آگهی گیرنده حذف شد. آنگونه که اعلام شده از این به بعد برای درج آگهی خرید و فروش خودرو و مسکن در سایت‌هایی همچون شیپور و دیوار شرایطی گذاشته شده است تا جلوی قیمت‌گذاری کاذب گرفته شود. سخنگوی اتحادیه کشوری کسب و کار‌های اینترنتی درباره این شرایط صحبت کرده و از عدم همکاری فروشندگان خودرو سخن گفته است.

رضا الفت نسب، سخنگوی اتحادیه کشوری کسب و کار‌های اینترنتی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی رویداد ۲۴ در مورد الزام ارائه قیمت مسکن و خودرو از سوی اتحادیه‌ها در سایت‌های خرید و فروش و پلتفرم‌ها می‌گوید: از ابتدای امسال شاهد التهاب نرخگذاری در بازار بودیم که به همین منظور دادستانی به این قضیه ورود پیدا کرد و مقرر شد کلیه قیمت‌های مربوط به بازار مسکن و خودرو از روی سایت‌های مختلف مانند دیوار و شیپور و ... حذف شود.

قیمت مسکن ساماندهی شد

او ادامه می‌دهد: پس از آن در جلسه‌ای که با حضور اتحادیه مشاوران املاک برگزار شد قرار بر این شد تا مبنا قیمت آگهی‌ها بر اساس قیمت‌های وزارت مسکن و شهرسازی باشد که پس از این جلسه ساماندهی در این بخش صورت گرفت و این اتحادیه همکاری‌های لازم را در این حوزه با ما داشتند.

الفت نسب ادامه می‌دهد: هویت آگهی کنندگان املاک در بخش مالکیت زمین و مسکن باید از طرف دولت و سامانه شاهکار احراز شود، در صورتی که هویت‌ به درستی احراز شود دلالان در بازار آنلاین دیگر نمی‌توانند جولان دهند.

بی اعتنایی اتحادیه فروشندگان خودرو

 او می‌گوید: همین جلسه را با اتحادیه فروشندگان خودرو داشتیم و قرار بر این شد تا قیمت‌ها را به صورت روزانه و در کف قیمتی به ما بدهند، اما تنها قیمت دو مدل خودروی داخلی را دادند و قیمت خودرو‌های خارجی و وارداتی را هم اصلا ندادند و ما هم عدم همکاری آن‌ها را به دادستانی اعلام کردیم، اما متاسفانه هیچ کس در این حوزه پاسخگو نیست و هنوز واکنشی نشان نداده‌اند.

مرجع قیمت گذاری در کشور وجود ندارد

سخنگوی اتحادیه کشوری کسب و کار‌های اینترنتی با تاکید بر اینکه مرجع قیمت‌گذاری در کشور وجود ندارد، می‌گوید: به غیر از کالا‌های اساسی برای بقیه اقلام نظیر خودرو و موبایل و کالا‌های الکترونیکی و ... شفاف سازی قیمتی نیست و دست دلالان برای سودجویی باز است.

او ادامه می‌دهد: به منظور جلوگیری از دلال بازی در سایت‌های خرید و فروش محدودیت‌هایی اعمال شده که به عنوان مثال افراد در یکماه می‌توانند تنها ۳ آگهی رایگان در این سایت‌ها بدهند یا اگر کسی قصد شیطنت در بازار برای افزایش قیمت کالایی داشته باشد را بتوانیم از راه‌های مختلف شناسایی کنیم که البته این کار با همکاری پلیس فتا و دادستانی در دست انجام است.

الفت نسب می‌گوید: همه افرادی که آگهی خود را در این سایت‌ها اعلام می‌کنند باید دارای یک اسم، کد ملی و شماره تلفن باشند و اگر این اطلاعات کذب باشد اجازه ارسال آگهی نخواهند داشت.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: قیمت خودرو
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان