تاریخ انتشار: ۱۵:۳۲ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸

توضیح وزیر صنعت درباره افزایش قیمت خودرو و چند کالای دیگر

وزیر صنعت درباره کوپنی شدن کالا‌ها گفت: نظر بنده این است که کالا‌هایی که با ارز دولتی می‌آید باید مطمئن شویم به دست مصرف کننده می‌رسد، در گذشته نشان داده شد در برخی موارد این اطمینان وجود نداشته است، مانند موضوع گوشت که دیدم چه اتفاقی افتاد.

توضیح وزیر صنعت درباره افزایش قیمت خودرو و چند کالای دیگر

رویداد۲۴ رضا رحمانی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر این که قرار بود کالاهای اساسی در ماه مبارک رمضان با قیمت بازار توزیع شود، آیا این کار صورت گرفت یا خیر، اظهار کرد: خرما جزو کالاهای تنظیم بازاری نبوده است، توزیع الباقی کالاها همچون گوشت و شکر شروع شده، برنج هم جزو کالاهایی است که پیش‌تر توزیع شده بود.

وزیر صنعت ادامه داد: اتفاقا در جلسه امروز هیات دولت مطرح شد و اعلام شد هیچ مشکلی در زمینه توزیع کالاهای اساسی وجود ندارد.

وی گفت: در حال حاضر شکر ۷ هزار تن روزانه مصرف داریم، اما ۱۰ هزار تن توزیع می شود. وزیر جهاد کشاورزی امروز دلیل گرانی شکر را توضیح دادند که علت آن به بارندگی ابتدای سال باز می‌گردد، اما در حال حاضر مشکلی وجود ندارد.

رحمانی تاکید کرد: هر اندازه که برنج لازم باشد به بازار ارائه خواهد شد، هم برنج وارداتی و هم داخلی عرضه می شود.

وی در پاسخ به سئوالی درباره علت گرانی کالاهایی همچون شکر و تن ماهی تشریح کرد: برخی کالاها افزایش قیمت داشته اند، ما هم در سطح عرضه نظارت را بیشتر کردیم و هم عرضه عمده فروشی را کنترل کردیم.

وزیر صنعت در پاسخ به پرسشی دیگر درباره علت افزایش قیمت خودرو نیز گفت: علت این که در دو هفته اول سال خودرو سازان در تعطیلات بودند تاثیر نسبی بر قیمت خودرو گذاشته شد، البته من نمی گویم این موضوع تاثیر صد در صدی دارد، اما در حال حاضر کنترل ها صورت می‌گیرد و خودورها تولید می شود.

وی ادامه داد: دلالان در اختلالات دو هفته پیش که در حوزه خودرو ایجاد شد متاسفانه نقش داشتند. در حال حاضر طبق تعهدات انجام می شود یعنی ۸۰ درصد به تعهدات داده می شود و ۲۰ درصد به فروش فوری داده می‌شود.

رحمانی در ادامه درباه عرضه کالابرگ نیز گفت: وقتی آخرین تصمیمات نهایی شد آن را عرض می کنیم. ما تکلیف قانونی در بودجه امسال که مجلس مصوب کرده، داریم که دولت موظف به انجام آن است.

وی درباره موضوع کوپنی شدن کالاها اظهار کرد: نظر بنده این است که کالاهایی که با ارز دولتی می آید باید مطمئن شویم به دست مصرف کننده می رسد. در گذشته نشان داده شد در برخی موارد این اطمینان وجود نداشته است، مانند موضوع گوشت که دیدم چه اتفاقی افتاد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: رضا رحمانی ، وزیر صمت
نظرات شما
پیشخوان