تاریخ انتشار: ۱۷:۱۸ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸

قیمت نفت افزایش یافت؛ ۷۰.۷۹ دلار

رویترز نوشت: حتی با وجود اعمال تعرفه بر ۲۰۰ میلیارد دلاری کالا‌های چینی از سوی ترامپ که تنش‌ها را میان واشنگتن و چین در مذاکرات تجاری را بالا برد، قیمت نفت در معاملات روز جمعه افزایش یافت.
  رویداد۲۴ علی رغم تنش‌های چین و آمریکا، کمی عرضه در بازار قیمت نفت را به ۷۰.۷۹ دلار در هر بشکه رساند.

 حتی با وجود اعمال تعرفه بر ۲۰۰ میلیارد دلاری کالا‌های چینی از سوی ترامپ که تنش‌ها را میان واشنگتن و چین در مذاکرات تجاری را بالا برد، قیمت نفت در معاملات روز جمعه افزایش یافت.

هر بشکه نفت برنت با ۴۰ سنت افزایش ۷۰.۷۹ دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با ۳۵ سنت افزایش ۶۲.۰۵ دلار معامله شد.

آمریکا امروز جمعه، تعرفه‌های ۲۰۰ میلیارد دلار کالا‌های چینی را تا ۲۵ درصد بالا برد، اما مذاکرات دو کشور امروز قرار است، ادامه یابد.

ترامپ با این بهانه که چین «توافق را شکسته» امروز به افزایش تعرفه‌ها دستور داد. همچنین گفت: تشریفات اداری برای اعمال ۲۵ درصد تعرفه بر ۳۲۵ میلیارد دلار دیگر از کالا‌های چینی را آغاز خواهد کرد.

قیمت‌ها از کمی عرضه در بازار ناشی از کاهش تولید اوپک و تحریم‌های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا تقویت شده است. افزایش تجارت میان دو کشور بزرگ مصرف کننده نفت می‌تواند بر تقاضا برای نفت تاثیر بگذارد. آمار‌های آژانس بین‌المللی انرژی نشان می‌دهد، چین و آمریکا روی هم رفته ۳۴ درصد نفت جهان را در سه نخست ۲۰۱۹ مصرف کرده‌اند.

بانک‌ای ان جی اعلام کرد: «درحالی که نگرانی‌های در مورد جنگ تجاری بر قیمت‌ها در هفته جاری تاثیر گذاشته است، اما آشکارا کمی عرضه در بازار بیشتر تاثیر داشته است.»

از طرفی احتمال افزایش تقاضا در سال ۲۰۱۹ هم از عوامل افزایش قیمت بوده است. اداره اطلاعات انرژی آمریکا انتظار دارد که تقاضا جهانی برای نفت امسال روزانه به ۱.۴ میلیون بشکه برسد.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان