تاریخ انتشار: ۱۰:۱۳ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
افزایش بهای اونس طلا؛

قیمت جهانی طلا امروز ۱۳۹۸/۰۲/۲۱

قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با ۰.۱۵درصد افزایش به ۱۲۸۶ دلار و ۵ سنت رسید و رشد هفتگی حدوداً ۰.۶درصدی را تجربه کرد.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۳۹۸/۰۲/۲۱

رویداد۲۴ در حالی که دولت آمریکا تعرفه‌ها علیه کالا‌های چینی را افزایش داده و نگرانی‌ها از کند شدن رشد اقتصاد جهانی را تشدید کرده است، قیمت طلا روز جمعه افزایش داشت و رشد هفتگی را تجربه کرد. در همین حال قیمت فلز پالادیوم به‌دلیل خرید‌های فنی و پیش‌خرید‌ها بیش از ۵ درصد افزایش یافت.

دولت آمریکا روز جمعه با افزایش تعرفه‌ها علیه ۲۰۰ میلیارد دلار کالای چینی بار دیگر آتش جنگ تجاری را شعله‌ور ساخت. ترامپ دیروز گفت، عجله‌ای برای امضای یک توافق تجاری با چین ندارد.

افزایش تنش تجاری بین آمریکا و چین موجب شده تا بازار‌های بورس در سراسر جهان تحت فشار قرار بگیرند و تقاضا برای سرمایه گذاری در بازار‌های امن نظیر بازار طلا افزایش یابد.

راب لوتس، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «قیمت طلا افزایش یافته و تا زمانی که تنش‌ها بین آمریکا و چین ادامه یابد، قیمت فلز زرد باز هم بالاتر خواهد رفت».

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با ۰.۱۵ درصد افزایش به ۱۲۸۶ دلار و ۵ سنت رسید و رشد هفتگی حدوداً ۰.۶ درصدی را تجربه کرد. قیمت طلای آمریکا نیز در پایان معاملات دیروز با ۰.۱۷ درصد رشد به ۱۲۸۷ دلار و ۴۰ سنت رسید.

ادوارد میر، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «علت افزایش نسبی قیمت طلا بی‌ثباتی در بازار‌های بورس بوده است».

قیمت فلز پالادیوم که در روز پنجشنبه به پایین‌ترین رقم از ۴ ژانویه یعنی ۱۲۶۳ دلار و ۸۵ سنت رسیده بود، دیروز با ۴.۷ درصد رشد به ۱۳۵۴ دلار و ۵۱ سنت رسید. قیمت این فلز گرانبها در این هفته حدوداً ۱.۲ درصد افت داشت.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان