تاریخ انتشار: ۱۰:۴۱ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸

وان پلاس ۷ و وان پلاس ۷ پرو رسما معرفی شدند

ساعاتی پیش وان پلاس میزبان کنفرانس خبری ویژه‌ای بود و در جریان آن از تازه‌ترین پرچمداران خود به نام وان پلاس ۷ و وان پلاس ۷ پرو رونمایی کرد.
وان پلاس ۷ و وان پلاس ۷ پرو رسما معرفی شدند
رویداد۲۴ وان پلاس ۷ از نظر طراحی پیرو محصول سال قبل شرکت سازنده یعنی وان پلاس ۶T است که به نمایشگری با رزلوشن ۱۰۸۰p و بریدگی قطره‌ای مجهز شده است. وان پلاس ۷ پرو، اما مجموعه‌ای از اولین‌ها را در خود دارد. این گوشی اولین محصول تمام نمایشگر وان پلاس است که هیچگونه بریدگی یا زایده‌ای برای قرارگیری دوربین جلویی در خود ندارد.

وان پلاس ۷ پرو همچنین اولین گوشی وان پلاس با رزولوشن نمایشگر بیشتر از ۱۰۸۰p است که برای نخستین بار سه دوربین اصلی (واید، استاندارد و تله فوتو) را در بخش پشتی بدنه اش جای داده است.

وان پلاس ۷ پرو همچنین نخستین تلفن هوشمند شرکت سازنده به شمار می‌رود که قیمتی در سطح محصولات پریمیم دارد؛ ۶۶۹ دلار برای مدل پایه و ۷۴۹ دلار برای مدل پریمم. قیمت این گوشی همچنین حدودا ۱۱۰ دلار از مدل وان پلاس ۶T که شش ماه پیش معرفی شد گرانتر است.

اما اصلی‌ترین جذابیت این گوشی را میتوان نمایشگر آن خواند. نمایشگر اولد وان پلاس ۷ پرو با احتساب لبه‌های خمیده آن ۶.۷ اینچ و بدون در نظر گرفتن این لبه‌ها برابر با ۶.۵ اینچ است و وان پلاس باریک‌ترین حاشیه‌ها را برای آن در نظر گرفته است..

لبه‌های خمیده این نمایشگر هم تا حدود زیادی گوشی‌های سامسونگ را در ذهن تداعی می‌کنند. همانطور که اشاره شد گوشی وان پلاس ۷ پرو فاقد بریدگی یا حفره است و دوربین جلویی آن در ماژولی جهنده تعبیه شده که از سطح بالایی آن بیرون می‌آید. شرکت سازنده ادعا می‌کند که موتور تعبیه شده در گوشی میتواند تا ۳۰۰ هزار مرتبه دوربین را از محفظه اش بیرون آورده و مجددا درون آن پنهان کند (تقریبا برابر با ۱۵۰ مرتبه در روز برای مدت پنج سال و نیم).

نرخ رفرش این نمایشگر برابر با ۹۰ هرتز (نود بار در ثانیه) عنوان شده که پنجاه درصد از اغلب اسمارت فون‌ها سریع‌تر است. به این ترتیب وان پلاس ۷ پرو تجربه روان تری را در زمان اسکرول کردن در اختیار کاربران می‌گذارد و تاخیر کمتری در اجرای فرامین دارد، ضمن اینکه پشتیبانی از HDR۱۰ و HDR۱۰+ نیز برای آن فراهم شده است.

در زیر این نمایشگر هم یک اسکنر اثرانگشت تعبیه شده که به ادعای شرکت سازنده ابعادی به اندازه دوبرابر اسکنر مورد استفاده در مدل وان پلاس ۶ تی دارد.

وان پلاس ۷ پرو با رنگ‌های مشکی، آبی مات و طلایی در قالب پیکره بندی‌های زیر به بازار عرضه خواهد شد:

قلب تپنده هر دو گوشی جدید وان پلاس اسنپدراگون ۸۵۵ است که با حافظه DDR۴X همراه شده و شرکت سازنده برای خنک سازی قطعات داخلی آن‌ها از یک سیستم جدید کمک گرفته است و انرژی مورد نیاز آن‌ها را نیز کی باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی تامین میکند.
 


وان پلاس اعلام کرده تکنولوژی شارژ سریع مورد استفاده در این گوشی می‌تواند ظرف تنها ۲۰ دقیقه تا پنجاه درصد شارژ کند. خبر بد، اما اینکه وان پلاس ۷ پرو نه از استاندارد USB-C Power Delivery و نه هیچ تکنولوژی شارژ بیسیمی پشتیبانی نمی‌کند.

همانطور که در بالا اشاره کردیم وان پلاس ۷ پرو یک دوربین سه گانه با ترکیب لنز‌های ۴۸ مگاپیکسلی، الترا واید ۱۶ مگاپیکسلی و یک لنز تله فوتو ۸ مگاپیکسلی را در پنل پشتی خود جای داده است.

دوربین اصلی این گوشی به صورت پیش فرض عکس‌هایی ۱۲ مگاپیکسلی می‌گیرد و برای این منظور دیتای به دست آمده از هر چهارپیکسل را دریافت کرده و در یک پیکسل بزرگ‌تر نمایش می‌دهد. وان پلاس می‌گوید در ساخت این گوشی از سه سیستم فوکوس مختلف (فوکوس خودکار تشخیص فاز، فوکوس خودکار کنتراست و فوکوس لیزری) کمک گرفته است تا عملکرد آن را هم در شرایط نوری خوب و هم کم نور بهبود بدهد.

دوربین این گوشی می‌تواند ویدیو‌هایی با کیفیت ۴K و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه بگیرد و توانایی ضبط ویدیو‌های اسلوموشن ۱۰۸۰p با نرخ ۲۴۰ فریم بر ثانیه را هم دارد.
 
منبع: دیجیاتو
نظرات شما
پیشخوان