تاریخ انتشار: ۲۲:۳۳ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
دکتر علی صلاحی نژاد مدیر عامل بیمه ملت - اگر بخواهیم ضرورت روابط عمومی الکترونیک را در صنعت بیمه بررسی کنیم باید بگوییم که با توجه به ماهیت خاص خدمات بیمه‌ای و طیف گسترده مخاطبان این صنعت در رشته‌های مختلف، ضرورت حرکت روابط عمومی به سمت ابزار‌های نوین ارتباطی بیش از سایر بخش‌ها باید در صنعت بیمه مد نظر قرار بگیرد.
رویداد۲۴  در دهه اخیر، جایگاه روابط عمومی در بنگاه‌های اقتصادی با توجه به پیشرفت‌هایی که در حوزه ارتباطات و اطلاع رسانی صورت گرفته، ارتقاء یافته به گونه‌ای که موفقیت و دوام سازمان‌ها در حوزه فعالیت‌های تخصصی با نحوه عملکرد روابط عمومی آن‌ها در هم آمیخته است.


روابط عمومی‌ها به عنوان آینه تمام نما و قلب تپنده هر بنگاه اقتصادی، نقش مهمی در پیشرفت هر مجموعه دارند، اما موفقیت آن‌ها در شرایط کنونی جز با به کارگیری ابزار‌های روابط عمومی الکترونیک امکان پذیر نیست.
در واقع، روابط عمومی الکترونیک مجموعه‌ای از تکنیک‌ها و روش‌ها را ارائه می‌کند که با استفاده از تکنولوژی‌های نوین اطلاعاتی و ارتباطی، سعی دارد اثربخشی فعالیت‌های روابط عمومی را در رابطه با اهداف سازمانی و به ویژه جلب رضایت ذینفعان و مشتریان به حداکثر برساند.


بدون شک در بازار رقابتی امروز، حفظ برتری و ارتقاء جایگاه در بازار یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مدیران است بنابراین توجه به نیاز‌های مشتریان که حالا به جرات می‌توان گفت: استفاده از ابزار‌های الکترونیکی تمامی جنبه‌های زندگی آن‌ها را احاطه کرده، نقش قابل توجهی در ذهنیت آن‌ها نسبت به برند یک شرکت خواهد داشت. به عبارت دیگر، همان گونه که سرعت تغییرات تکنولوژیک برای مردم اهمیت فراوانی یافته است این اهمیت برای سازمان‌ها و شرکت‌های تجاری دو چندان است.


با این اوصاف، توجه به محیط فن آوری نوین یکی از ضروریات فعالیت روابط عمومی‌ها در آینده‌ای نه چندان دور خواهد بود بنابراین آماده سازی زیر ساخت فن آوری از جمله استفاده بیش از پیش از شبکه گسترده اینترنت و طراحی و برنامه ریزی برای استفاده از شبکه‌های اجتماعی مجازی باید مورد توجه قرار گیرد.


بکارگیری سامانه‌ها و ابزار‌های نوین الکترونیکی در روابط عمومی، علاوه بر افزایش چشمگیر کیفیت و اثربخشی پیام؛ سرعت، دقت و صرفه‌جویی در هزینه‌ها را به دنبال خواهد داشت.


اگر بخواهیم ضرورت روابط عمومی الکترونیک را در صنعت بیمه بررسی کنیم باید بگوییم که با توجه به ماهیت خاص خدمات بیمه‌ای و طیف گسترده مخاطبان این صنعت در رشته‌های مختلف، ضرورت حرکت روابط عمومی به سمت ابزار‌های نوین ارتباطی بیش از سایر بخش‌ها باید در صنعت بیمه مد نظر قرار بگیرد.


در سال‌های اخیر شاهد هستیم که شرکت‌های دانش بنیان نوپا و به اصطلاح استارت آپ‌ها با بکار گیری نیرو‌های جوان و زبده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به موفقیت‌هایی در زمینه تولید نرم افزار‌های کاربردی بیمه‌ای دست یافتند و در برخی موارد، شرکت‌های بیمه با امکانات فراوان در رقابت با آن‌ها عقب ماندند.


امروزه روابط عمومی را تلاش مدبرانه برای ترغیب و تشویق مردم یا نفوذ در افکار آنان با استفاده از وسایل ارتباطی تعریف می‌کنند بنابراین صنعت بیمه در حوزه روابط عمومی باید در این زمینه پیشگام باشد و با بهره گیری از ابزار‌هایی نظیر سرویس‌های ارزش افزوده تلفن همراه، پادکست، تبلیغات اینترنتی و سایر فناوری‌های الکترونیکی، تلاش کند تا مخاطبان و مشتریان را هرچه بیشتر با جدیدترین خدمات و محصولات بیمه‌ای آشنا کرده و با استفاده از تکنیک‌های ارتباطی، آن‌ها را برای استفاده از این خدمات ترغیب و تشویق کند.
 
منبع: شبکه اطلاع رسانی شارا
 
 
خبر های مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار