تاریخ انتشار: ۱۸:۱۶ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸

کاخ سفید: ترامپ تصمیم‌گیر نهایی درباره ایران است

سخنگوی کاخ سفید مدعی است گزارش‌های منتشر شده مبنی بر وجود اختلاف نظر میان مقام‌های ارشد دولت آمریکا در قبال ایران نادرست است و نهایتا ترامپ است که در این مورد تصمیم می‌گیرد.
 رویداد۲۴ همزمان با انتشار گزارش‌های متعدد درباره وجود اختلاف نظر میان اعضای ارشد دولت آمریکا در مورد سیاست این کشور در قبال ایران، «سارا سندرز» سخنگوی کاخ سفید روز پنج‌شنبه با تکذیب وجود چنین اختلافی، عنوان کرد که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا تصمیم‌گیرنده نهایی است.

سندرز که با شبکه «فاکس نیوز» گفتگو می‌کرد، در مورد این گزارش‌ها گفت: «رئیس‌جمهور دیروز هم به این مسئله پرداخت. شکافی وجود ندارد، اطلاعات زیادی وجود دارد، اما نهایتا یک دستور کار و یک تصمیم‌گیر وجود دارد و آن هم رئیس‌جمهور ترامپ است. او کسی که منتخب مردم آمریکاست و اطلاعات و راهنمایی‌های کل تیم امنیت ملی خود را دریافت می‌کند و بعد تصمیم می‌گیرد که چه چیزی امن‌ترین و بهترین چیز برای مردم آمریکاست.»

وی افزود: «به همین سادگی. خوب است که افرادی با پیشینه‌های متفاوت و دیدگاه‌های مختلف اطلاعات را ارائه کنند. دقیقا به همین دلیل است که رئیس‌جمهور این تیم را دور هم جمع کرده است. او اطلاعات را دریافت می‌کند و آن‌ها می‌توانند به او مشاوره بدهد. ما این اطلاعات را از منابع مختلف اطلاعاتی دریافت می‌کنیم و نهایتا رئیس‌جمهور کسی است که تصمیم نهایی را می‌گیرد.»

سخنگوی دولت آمریکا پس از این مصاحبه، در جمع خبرنگاران حاضر در کاخ سفید هم حاضر شد و به برخی از سوالات آن‌ها از جمله در ارتباط با ایران پاسخ داد. وی در مورد سفر رئیس‌جمهور سوئیس به واشنگتن که برخی منابع آن را به میانجیگری میان واشنگتن و تهران نسبت داده‌اند، گفت: آمریکا به سیاست «فشار حداکثری» به ایران ادامه می‌دهد و خواهان تغییر رفتار ایران است.

چند رسانه آمریکایی گزارش داده‌اند که مقام‌های ارشد دولت آمریکا از جمله «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید و «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا درباره نحوه مقابله با ایران اختلاف نظر دارند. روزنامه «واشنگتن‌پست» هم گزارش داده است که ترامپ از اینکه تیم امنیت ملی او به رهبری بولتون اقداماتی انجام داده‌اند که بوی تلاش برای جنگ‌افروزی از آن به مشام می‌رسد، ناخرسند است. روز گذشته حتی پایگاه «نشنال اینترست» گزارش داد که ممکن است ترامپ به همین دلیل بولتون را از دولت کنار بگذارد.

ترامپ در واکنش به این گزارش، با انتشار توییت‌هایی وجود اختلاف در دولتش در مورد ایران را تکذیب کرد و بار دیگر ابراز امیدواری کرد که ایران برای مذاکره با او تماس بگیرد.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان